Avatar billede thb Nybegynder
05. juli 2006 - 15:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

301-direct af flere domæner

Vi skal lave en 301-redirect af flere forskellige domæner til 1 hoveddomæne.

Lad os sige, at f.eks. www.eksempel-1.dk, www.eksempel-2.dk og www.eksempel-3.dk alle skal lave en 301-redirect til www.eksempel.dk.  Det, vi har brug for er et redirect-script, hvor ét domæne skal redirectes til ét sted og andet domæne skal redirectes til et andet sted.

Vi har prøvet følgende script, som skal ligge på en IIS 6.0-server, men det virker ikke. Nogen forslag til hvorfor - og er der evt. en smartere måde at gøre det på?

<% @ Language=VBScript %>
<%
Response.Buffer = True
Response.Expires = 0
Response.AddHeader "Pragma","no-store"

if (request.servervariables("SERVER_NAME") = "1.dk" or
request.servervariables("SERVER_NAME") = "www.1.dk") then Response.Status = "301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location", "http://www.2.dk Response.End

elseif (request.servervariables("SERVER_NAME") = "3.dk" or
request.servervariables("SERVER_NAME") = "www.3.dk") then Response.Status = "301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location", "http://www.4.dk Response.End

%>
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2006 - 01:57 #1
Det ligner mere ASP end ASP.NET !

Men skal

Response.Status =

og

Response.AddHeader

ikke bundles i en

If ... Then

End If

?
Avatar billede thb Nybegynder
06. juli 2006 - 14:36 #2
Hej Arne,
Tak for svaret!

Hvis jeg skal lave en løsning, som skal ligge på en IIS 6.0-server, kan jeg så bruge asp eller skal det være asp.net?

Jeg er ikke helt med på, hvordan du vil ændre ovenstående kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2006 - 04:24 #3
ASP virker ihvertfald

ASP.NET virker sikkert også (IIS 6.0 indikerer Win2003 som shipper med .NET)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2006 - 04:26 #4
jeg har ikke testet men:

<% @ Language=VBScript %>
<%
Response.Buffer = True
Response.Expires = 0
Response.AddHeader "Pragma","no-store"

if (request.servervariables("SERVER_NAME") = "1.dk" or request.servervariables("SERVER_NAME") = "www.1.dk") then
    Response.Status = "301 Moved Permanently"
    Response.AddHeader "Location", "http://www.2.dk Response.End
elseif (request.servervariables("SERVER_NAME") = "3.dk" or request.servervariables("SERVER_NAME") = "www.3.dk") then
    Response.Status = "301 Moved Permanently"
    Response.AddHeader "Location", "http://www.4.dk Response.End
end if

%>
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2006 - 04:26 #5
og det sidste then skal være ude sidst i linien ovenover
Avatar billede thb Nybegynder
10. juli 2006 - 14:45 #6
Hej Arne,
Ok, lige et sidste spørgsmål. Hvad gør man i tilfælde af, at man har et domæne på serveren, som IKKE skal redirects. Så bliver man vel stadig nødt til at nævne domænet i scriptet, men man kan jo ikke redirecte det til sig selv?

Eller findes der en måde, hvorpå man kan sige, at hvis domænet ikke bliver fundet i scriptet, så skal der ikke ske en redirect?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2006 - 03:05 #7
de domains som ikke går i en if block forårsager jo ikke en redirect
så vises siden med det det kommer nedenfor den script sektion
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 11:06 #8
<%@ Page Language="C#" debug="false" %>
<%
    string reqHost = Request.Url.Host;
    string fwdTo = "";

    switch(reqHost.Replace("www.",""))
    {
        case "eksempel-1.dk":
            fwdTo = "http://www.eksempel.dk";
            break;

        case "eksempel-2.dk":
            fwdTo = "http://www.eksempel.dk";
            break;

        case "eksempel-3.dk":
            fwdTo = "http://www.eksempel.dk";
            break;
    }

    Response.Redirect(fwdTo);

%>
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 11:07 #9
hov fik ikke nogen kommentar med på vejen... ovenstående virker hos mig, kræver bare at det ligger i roden og bliver kaldt som default side. Så kan man forwarde hvor-hen man vil.