Avatar billede xperimentet Nybegynder
05. juli 2006 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor / hvordan finder jeg wan mac adressen

på min Draytek Vigor 2900G
Avatar billede thov Forsker
06. juli 2006 - 01:24 #1
Den findes enten på en label klæbet på routerens underside, eller trykt på den papæske routeren var pakket i. Endelig findes den også i routerens firmware - kig i manualen/routeren efter punktet: "MAC address cloning".
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2006 - 01:38 #2
du kan finde den med en ipconfig /all i kommandotolken (fysisk adresse)
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2006 - 01:47 #3
Hov, ved jo intet om mac. Troede det var PC, sorry.
Men fandt en beskrivelse på nettet ;o)

You can find MAC addresses on the Macintosh in the TCP/IP Control Panel. If the system is running Open Transport, the MAC address appears under the "Info" or "User Mode/Advanced" screens. If the system is running MacTCP, the MAC address appears under the "Ethernet" icon.
Avatar billede ralfi Nybegynder
06. juli 2006 - 02:05 #4
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. juli 2006 - 23:56 #5
ralfi>>Hvorfan finder du mac adressen der?
Avatar billede morhan Novice
07. juli 2006 - 19:46 #6
michael> uanset om det er pc eller Mac, så kan man normalt ikke benytte computerens eget ip-konfigureringsværktøj til at se routerens wan mac adresse
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juli 2006 - 20:10 #7
Troede faktisk det mac adressen (netkortets) ;o) Men ihhh så forkert.