Avatar billede josefine14 Nybegynder
04. juli 2006 - 17:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DisableTaskMgr problemer. Hjælp

Hejza. Jeg har fundet det her klide på nettet det er til VB 5...

Også kan jeg jo slet ikke få det til at du i Visual Studio 2005. :o(

Her:

Public Class Form1
    Private Declare Function GetSystemDirectory Lib "kernel32" Alias "GetSystemDirectoryA" (ByVal lpBuffer As String, ByVal nSize As Long) As Long
    Dim SystemPath As String
    Dim OS As String
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If (OS = 1) Then
            KeysOff()
        Else
            SetKeyValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System", REG_DWORD, "DisableTaskMgr", "1")
        End If
    End Sub
End Class

Jeg får disse fejl:

Error    1    Name 'KeysOff' is not declared.    C:\Documents and Settings\Josefine\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\LOL\Form1.vb    7    13    LOL

og

Error    2    Name 'SetKeyValue' is not declared.    C:\Documents and Settings\Josefine\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\LOL\Form1.vb    9    13    LOL

og

Error    3    Name 'HKEY_CURRENT_USER' is not declared.    C:\Documents and Settings\Josefine\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\LOL\Form1.vb    9    25    LOL

og

Error    4    Name 'REG_DWORD' is not declared.    C:\Documents and Settings\Josefine\Local Settings\Application Data\Temporary Projects\LOL\Form1.vb    9    105    LOL

Er der nogen der kan hjælp mig med at få det op og køre ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2006 - 17:48 #1
Du mangler den del af koden hvor KeysOff, SetKeyValue, HKEY_CURRENT_USER og REG_DWORD:

http://www.eggheadcafe.com/forums/ForumPost.asp?ID=31530&INTID=8
Avatar billede josefine14 Nybegynder
04. juli 2006 - 18:07 #2
Jeg Forstår ikke helt hvad du mener

Private Sub cmdDisable_Click()
If (OS = 1) Then
KeysOff
Else
SetKeyValue HKEY_CURRENT_USER, "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System", REG_DWORD, "DisableTaskMgr", "1"
End If
End Sub

Kan du lave det for mig så er du flik. ;o)
Avatar billede josefine14 Nybegynder
04. juli 2006 - 18:49 #3
NU har jeg lavet det sådan her:

Public Class Form1
    Private Declare Function GetSystemDirectory Lib "kernel32" Alias "GetSystemDirectoryA" (ByVal lpBuffer As String, ByVal nSize As Long) As Long
    Dim SystemPath As String
    Dim OS As String
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If (OS = 1) Then
            KeysOff()
        Else
            SetKeyValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System",REG_DWORD, "DisableTaskMgr", "1")
        End If
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        If (OS = 1) Then
            KeysOn()
        Else
            SetKeyValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System", REG_DWORD, "DisableTaskMgr", "0")
        End If
    End Sub

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim lpBuffer As String
        Dim nSize As Integer
        Dim rc As Long

        nSize = 255
        lpBuffer = Space$(nSize)
        rc = GetSystemDirectory(lpBuffer, nSize)
        If (rc <> 0) Then
            SystemPath = Left$(lpBuffer, InStr(lpBuffer, Chr$(0)) - 1)
        Else
            SystemPath = ""
        End If
        If (Len(SystemPath) = 17) Then
            OS = 1 ' windows 98
        Else
            OS = 2
        End If
    End Sub

End Class

Men det virker stadig ikke hvad gør jeg galt???

får disse fejl:

Error    1    Name 'KeysOff' is not declared.

Error    2    Name 'SetKeyValue' is not declared.

Error    3    Name 'HKEY_CURRENT_USER' is not declared.

Error    4    Name 'REG_DWORD' is not declared.

Error    5    Name 'KeysOn' is not declared

Error    6    Name 'SetKeyValue' is not declared.

Error    7    Name 'HKEY_CURRENT_USER' is not declared.

Error    8    Name 'REG_DWORD' is not declared.

Error    9    'Public Property Left() As Integer' has no parameters and its return type cannot be indexed.

Error    10    Type character '$' does not match declared data type 'Integer'.

Error    11    Type character '$' does not match declared data type 'Char'.

Har bruge for hjælp plz så er du sød. :=)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2006 - 18:54 #4
Når den brokker sig over KeysOff i linjen:

    Error    1    Name 'KeysOff' is not declared.

- så betyder det at du ikke har noget kode hvor funktionen "KeysOff" er defineret henne. Du mangler med andre ord at skrive noget mere kode for at dit program kan kompilere.

Det er det samme som gælder for SetKeyValue, HKEY_CURRENT_USER og REG_DWORD; Dem har du heller ikke defineret i din kode.

Du kan med andre ord ikke nøjes med at tage en del af koden, men du skal have det hele med.

Nej, jeg vil nu helst ikke lave det hele for dig ... for det lærer du jo ikke noget ved. Og Eksperten går nu engang mere ud på at være hjælp til selvhjælp. Men jeg har postet et link til dig og der burde du kunne finde den komplette kode, og så er det ellers bare at gå igang med at oversætte den fra VB 6.0 til VB.Net.

Bemærk dog at der ikke er nogen garenti for at det *kan* oversættes til VB.Net (elsvom jeg tror det), og der er heller ikke nogen garenti for at det overhovedet vil køre på netop dit operativsystem. Forfatteren påstår dog at det virker på XP.

Jeg vil gerne hjælpe med nogle helt konkrete småproblemer du måtte støde ind i undervejd.
Avatar billede josefine14 Nybegynder
04. juli 2006 - 20:25 #5
Lúkket
Avatar billede nielle Nybegynder
04. juli 2006 - 20:29 #6
Du er da hurtig om at give op.
Avatar billede josefine14 Nybegynder
04. juli 2006 - 23:23 #7
Fant et andet script. ;=)
Avatar billede nielle Nybegynder
05. juli 2006 - 06:43 #8
Cool :^)