Avatar billede thomasofdenmark Nybegynder
04. juli 2006 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Submit en form fra en mail

Hej

Er det muligt at includerer en form i en html-mail?
Jeg har prøvet at lave en straight-up, men når jeg klikker på submit i mailen jeg har sendt til mig selv, sker der ikke noget.
Kode for mail:

<html><head></head><body>Videresend for et godt ord!<br><form action='http://www.google.com'>Email: <input type='text' name='mailAdd' /><input type='submit' value='send' /></form></body></html>
Avatar billede tedar Nybegynder
04. juli 2006 - 15:51 #1
fra www.doctorebiz.com (webmarketing site)

Constructing HTML forms and setting up the CGI programs that process that information is not for beginners. A detailed tutorial on forms can be found at WebReference.com (http://www.webreference.com/html/tutorial13/). I recommend three CGI programs that run forms: MIT's Cgiemail (web.mit.edu/wwwdev/cgiemail/), Matt Wright's FormMail (www.worldwidemart.com/scripts/formmail.shtml), and my favorite, the CGI/Perl Cookbook's FormHandler.cgi (John Wiley & Sons, 1997, ISBN 0471168963, list $54.99).

But using a form within an HTML e-mail message adds an additional complication. Some e-mail client programs disable the ability to execute a program (especially a secure form). My research on "E-Mail Client HTML SSL Submission Capability," Web Commerce Today, 2/15/01 (www.wilsonweb.com/wct4/html-email-client-capability.cfm) found that most Microsoft Outlook, Outlook Express 5.0+, Netscape Communicator 4.0+, and AOL 6.0 and 7.0 e-mail programs can execute HTML e-mail forms. The problem comes with older versions of AOL, Hotmail.com (and some of its web-interface e-mail cousins), and a couple of legacy e-mail programs found in corporations. If you use an HTML form to get subscriptions, consider a mailto e-mail link back up for those who can't execute forms.

Så umiddelbart bliver du nok nødt til at lave to forskellige løsninger alt efter hvilken mail klient der bruges.
Avatar billede tedar Nybegynder
07. juli 2006 - 16:01 #2
svar, surt at det ikke hjalp :(