Avatar billede coolmike Nybegynder
04. juli 2006 - 12:53 Der er 7 kommentarer

Vise anden brugers adressekartotek?

Jeg har en Exchange 2003. På den er der koblet en "firma" bruger som bla. bruges til fælles adresse kartotek for et lille firma. Der er givet fuld tilladelse til alle brugere på adresse kartoteket og når man laver en ny mail og trykker på "Til" kan man vælge "firma adresse" kartoteket.
Nu er vi sat en ny bruger på og kan bare ikke få det til at virke.
På brugeren adressekartotek er der et faneblad (under egenskaber) der hedder Outlook adressekartotek. Dette fanebad kommer ikke under "firma" adressekartoteket.

Funktionen ER sat op på andre pcér og der bruges både Outlook 2000 og 2003.

Jeg har prøvet på min egen server og jeg kan se jeg har samme problematik.

1000 Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2006 - 13:02 #1
hvis jeg forstår dit spm rigtigt så er det noget med at vise det nye adressekartoteket eller har jeg fuldstændig misforstået dig..

kontrol panel -> mail -> adresseliste -> få vist eller redigere eksisterende -> tlføj -> yderligere adresse -> privat adressekarotek

sorry hvis jeg har misforstået dig
Avatar billede coolmike Nybegynder
04. juli 2006 - 13:39 #2
Ja det er ikke helt rigtigt - det er ikke et privat adresse kartotek men en anden brugers Outlook adressekartotek der skal vises.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2006 - 21:55 #3
"det er ikke et privat adresse kartotek men en anden brugers Outlook adressekartotek der skal vises.".
Den anden bruger (Ejeren af adressekartoteket) skal tillade at den nye bruger må åbne adressekartoteket.

:-)
Avatar billede coolmike Nybegynder
04. juli 2006 - 22:10 #4
Der er fuld skrue på rettighederne på adresser kartoteket. Det mest syrede er at brugeren har fået en ny pc. På den gamle virker det men ikke på den nye. Samme version af Outlook ??
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2006 - 22:51 #5
Prøv at slette Outlook profilen, og opret den påny.
Har brugeren Roaming profile?
:-)
Avatar billede coolmike Nybegynder
05. juli 2006 - 08:32 #6
Men profilen er jo helt ny. Desuden er det samme problematik på min egen Outlook/Exchange som ikke har noget med deres system at gøre.
Avatar billede jonasbank Nybegynder
05. juli 2006 - 11:18 #7
Kan muligvis løses ved:

Funktioner -> Email Konti -> Få vist eller redigere eksisterende e-mail konti -> Næste -> Rediger -> Flere Indstillinger -> Avanceret -> Tilføj -> "Brugerens kontinavn" -> OK.

Dette giver dig adgang hvis du altså har tilladelse... Prøv om det virker..