Avatar billede websphere Nybegynder
04. juli 2006 - 05:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

localization - usercontrols

Hejsa,

Jeg har lavet et interface som gerne skulle supportere flere sprog, til det formål havde jeg tænkt mig at bruge localization, det virker sådan set også godt nok, bare ikke på web user controls delene?

Nogen der kender løsningen på dette problem?
Avatar billede websam Nybegynder
04. juli 2006 - 12:27 #1
Da jeg i tidernes morgen lavede sprogvalg til min side gjorde jeg det ved hjælp af xml filer. Jeg loader simpelt den xml fil med det sprog der er valgt i cache og bruger så labels til visning af diverse faste tekster. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det virker fint ;o)

har du prøvet google ?

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=localization+usercontrol&spell=1

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juli 2006 - 14:23 #2
Hvilken version af frameworket bruger du, og hvad er det du ikke kan få til at virke i dine usercontrols?
Mvh
Avatar billede websphere Nybegynder
04. juli 2006 - 15:03 #3
Versionen er 2.0

Og mit problem er at jeg har lavet en web user control som jeg har tilføjet min side, denne control har jeg så lavet en local ressouce på hvor jeg har oversat alle dele fra engelsk til dansk (da)

Den oversætter siden, men ikke de dele der er i web user controllen...
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juli 2006 - 15:53 #4
Det skulle egentlig ikke give dig noget problem ... Har du noget i denne stil i dit page-directive?
Culture="auto" UICulture="auto"

Nu ved jeg ikke præcis hvordan du har lavet det, men hvis du f.eks. har noget i denne stil:

SomePage.aspx (sider der bruger en usercontrol)
UserControls (folder)
  App_LocalResource (folder)
  - SomeControl.ascx.resx (default ressource)
  - SomeControl.ascx.en.resx (engelsk ressouce)
  SomeControl.ascx (din kontrol)

Så skulle det funge helt fint med f.eks:
<asp:Button ID="Button1" runat="server" meta:resourcekey="Button1Resource1" Text="Knap" />

Og et par entries i din ressourcefil som disse:
<data name="Button1Resource1.Text" xml:space="preserve">
  <value>Knap</value>
</data>
<data name="Button1Resource1.ToolTip" xml:space="preserve">
  <value />
</data>

Kan du ikke skrive hvis det du har afviger fra ovenstående - og i givet fald hvordan.

Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
04. juli 2006 - 17:35 #5
snepnet >> Jeg kan godt se det smarte i det med de ressource filer, men giver det ikke også en del gengangere efterhånden som man får lavet forskellige sider og controller, sammenholdt med at have det hele i xml fil ?

Det virker for mig mere logisk, men jo ikke sikkert at det er det smartest ;o)

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. juli 2006 - 19:58 #6
Det gør det bestemt, men der er fordele og ulemper ved begge dele.... Jeg er selv glad for gobale ressourcer ;o)
... Hvordan er dit setup?
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
05. juli 2006 - 21:46 #7
Mit setup er ret simpelt jeg har x antal xml filer en.xml, de.xml, fr.xml osv. Disse filer smides i cache og benyttes så enten ved valg udfra browser eller fra en dropdown menu. I nogle tilfælde laver jeg det også på domæne basis. En af mine tidligere projekter blev lavet på denne måde da kunden havde købt domæner i de lande hvor de er repræsenteret.

En af ulemperne ved min måde at gribe det an på er at jeg automatisk kan sætte fortegn på valuta, men det har jeg andre metoder til.

Men ellers er der som ikke så meget hokus pokus over det ;o)

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juli 2006 - 10:24 #8
Hvordan henter du så dine tekster ... eller rettere... Hvad er det der kikser i dine usercontrols? (Vil meget gerne se den kode du bruger).
Mvh
Avatar billede websphere Nybegynder
11. august 2006 - 10:59 #9
Jeg har sat denne del på hold for nu... men vender nok tilbage til den senere... har ikke tid til det på nuværende tidspunkt i projektet...

Men smider i ikke et svar, så vi kan få lukket her?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. august 2006 - 11:29 #10
Roger.
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
11. august 2006 - 11:37 #11
Ok