Avatar billede mutalisk Nybegynder
03. juli 2006 - 21:10 Der er 6 kommentarer

Timer i C#

Er der mulighed for, at lave en timer som kører en funktion efter et vis antal sekunder?

Den eneste måde jeg kender er ved at lave en thread, og så bruge Thread.Sleep(....);

Dette kan jeg desværre ikke bruge i det jeg skal til at lave nu, så håber der er nogle der vil give et eksempel på hvordan jeg kan lave en timer, som kører en funktion efter et stykke tid, hvor alt andet stadig kører videre som normalt.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2006 - 21:16 #1
Har du kigget paa Timer klassen i System.Threading ?
Avatar billede mutalisk Nybegynder
03. juli 2006 - 21:19 #2
Nej, kender ikke lige til den, er der et sted jeg kan læse om den?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2006 - 21:29 #3
Avatar billede segato Nybegynder
04. juli 2006 - 08:42 #4
Personligt bruger jeg mest dem i System.Timers. Syntes de er mere logisk opbygget.
Avatar billede md_craig Nybegynder
04. juli 2006 - 15:26 #5
Hvis det bare er en gang du skal vente og så afvikle en metode/funktion, vil jeg sige at begge er ganske gode kandidater...

Men hvis du skal kører en metode/funktion med faste intervaller, er der IMO ingen af dem der kvalifisere sig ret godt... da begge former for Timers intruducere Drift...

Igen kommer det jo så an på i hvilket scenarie du skal bruge det...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2006 - 22:58 #6
mutalisk ?