Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 18:39 Der er 11 kommentarer

decrypt en string

Hejsa Alle

Jeg sidder og roder lidt med noget encrypting/decryption i flash/php.

Jeg har en flash function som kan decrypte en string. Nu er mit problem at jeg gerne vil have et php script som kan gøre det samme. Jeg er bare desværre ikke dygtig nok til php til at kunne "oversætte" flash funktionen.

Er der nogen der har en bud på hvordan det kunne gøres ?

Her er funktionen:

function Decode(recivedstring) {
    var ntexto = "";
    var nntexto = "";
    var codeKey = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789_-"

    var charCode, charCodeBin;
    for (i=0; i<recivedstring.length; i++) {
        charCode = codeKey.indexOf(recivedstring.substr(i,1)); // char index
        charCodeBin = ("000000" + charCode.toString(2)).substr(-6,6); // char index in binary, 6 bits
        ntexto += charCodeBin;
    }

    for (i=0; i< ntexto.length; i+=8) {
        charCodeBin = ntexto.substr(i, 8); // char code in binary
        charCode = parseInt(charCodeBin, 2);
        charChar = String.fromCharCode(charCode);
        nntexto += charChar;
    }

    trace("The Original string:"+nntexto);

}

Som test kan jeg lige fortælle at stringen "cGhw" ..skal blive decoded til "php".

På forhånd tak.

/h
Avatar billede ffn Nybegynder
02. juli 2006 - 18:44 #1
Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 18:49 #2
ok det effektivt ud, men det kræver vel at min flash skal kunne Encrypte til md5, og det kan den dsværre ikke.

Eller misforstår jeg noget ?

/h
Avatar billede ffn Nybegynder
02. juli 2006 - 19:12 #3
jeg ved ikke om flash kan håndtere md5 - det burde det ville jeg mene - men kender intet til flash
Avatar billede zynzz Praktikant
02. juli 2006 - 19:21 #4
Avatar billede morhan Novice
02. juli 2006 - 19:26 #5
løst oversat, får jeg det til

function Decode($recivedstring) {
    $ntexto = "";
    $nntexto = "";
    $codeKey = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789_-";

    $charCode = 0;
    $charCodeBin = "";

    for ($i=0; $i<strlen($recivedstring); $i++) {
        $charCode = strpos($codeKey, substr($recivedstring, $i,1)); // char index
        $charCodeBin = substr("000000" . base_convert($charCode, 10, 2), -6); // char index in binary, 6 bits
        $ntexto .= $charCodeBin;
    }

    for ($i=0; $i< strlen($ntexto); $i+=8) {
        $charCodeBin = substr($ntexto, $i, 8); // char code in binary
        $charCode = (int)base_convert($charCodeBin, 2, 10);
        $charChar = chr($charCode);
        $nntexto .= $charChar;
        }

    //echo("The Original string:".$nntexto);
    return $nntexto;
}

echo Decode("cGhw");
Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 19:31 #6
fantastisk morhan..jeg prøver lige at teste det lidt
Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 19:51 #7
morhan> det er ser ud til at virke 100% som det skal. :-)

Mange tak for hjælpen.

Og til jer andre så ser det ud til at man kan bruge md5 i flash, det er blot ikke en native kommando, men man bruge nogle ret store custom classes som på en eller anden måde fungerer på samme måde som md5 i php.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juli 2006 - 19:57 #8
md5 kan nu heller ikke rigtigt bruges i denne sammenhæng. Det er nemlig ikke en kryptering, men derimod en "envejs-hash". Pointen med den er at den netop ikke kan dekrypteres (andet end muligvis igennem bruteforce angreb).
Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 20:00 #9
aha...hold fast jeg bliver klog idag :-)

/h
Avatar billede flashdevil Nybegynder
02. juli 2006 - 20:01 #10
Sad og læste lidt om det her:

http://qte.dk/articles/miscellaneous/md5decryption/

Hvis det har nogens interesse.
Avatar billede flashdevil Nybegynder
05. juli 2006 - 19:58 #11
morhan> smider du ikke et svar !

/h