Avatar billede peder77 Nybegynder
01. juli 2006 - 15:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

htaccess med ip

Hej.

Sidder og nørkler lidt med at få en hjemmeside lukket for offentligheden via .htaccess.
Jeg vil gerne have at det kun er en ip adresse der har adgang til siden.
Jeg har brugt denne snas:

order, allow,deny
deny from all
allow from 87.49.75.238

og gemt den som en .htasess
Men det virker ikke.
er der noget jeg mangler?
sol hilsner
peter
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2006 - 18:37 #1
Det skal i hvert fald ikke være
  order, allow,deny
men bedre
  order allow,deny
Og så skulle det ikke undre mig om det faktisk sku' være
  order deny,allow
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2006 - 18:39 #2
Avatar billede peder77 Nybegynder
02. juli 2006 - 12:42 #3
hmm, jeg kan sku ikke få det til at virke...
Er det virkeligt så svært?

Jeg uploader med dreamweaver. Er det der fejlen ligger?
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 14:26 #4
Kalder du den .htaccess eller .htasess ? Og er webserveren Apache ?
Avatar billede peder77 Nybegynder
02. juli 2006 - 15:15 #5
Webserveren her hos b-one.net. Ved ikke om det er en apache?
Filen har jeg kaldt .htaccess
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 15:27 #6
Har du ændret som erikjacobsen har sagt ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juli 2006 - 15:34 #7
Man skal generelt ikke regne med at alt fungerer hos b-one. Afprøv den et andet sted, så du ved om den er korrekt - og hvis det så ikke virker hos b-one, er der som sådan ikke noget at gøre.
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 15:38 #8
order deny,allow
deny from all
allow from 87.49.75.238
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juli 2006 - 15:40 #9
.htaccess virker hos B-one. Følgende fil blokerer for mig:

order allow,deny
allow from 87.49.75.238

...og lukker mig ind når jeg skriver min IP i stedet for 87.49.75.238.
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 15:43 #10
Den sidste fra mig virker for mig, men bruger jeg "order allow,deny" bliver jeg blokket. Da den først giver mig lov men efterfølgende tager tilladelsen fra mig igen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juli 2006 - 15:46 #11
Ja, det er fordi den sættes til at kigge på deny efter allow.

Det er dog ikke nødvendigt at sige deny from all hvis deny står sidst i order, det sker automatisk med de der ikke er blevet allowed.

Det er dog nødvendigt at bruge deny from all hvis deny står FØRST i order :)
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 15:48 #12
:) Så lærte jeg noget nyt idag, det er mere logisk for mig at man starter med at deny alle og der efter giver lov til dem man vil have ind.
Avatar billede peder77 Nybegynder
03. juli 2006 - 08:29 #13
:( virker stadig ikke, har prøvet alle jeres forslag.
Siden bliver blokket, men jeg får ikke adgang når jeg indtaster min ip?

hvordan uploader du til b-one pidgeot.
Jeg bruger dreamweaver, kan det være problemet?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2006 - 11:35 #14
Det skulle det ikke være, den forstår jo at den skal blokke dig.

Er det din IP eller et hostname du bruger? Hostnames kan nemlig godt være et problem hvis der er mere end et tilknyttet til din adresse (inkl. det fra din ISP), da Apache også laver et lookup på din IP efter et hostname - og mine erfaringer viser at den ikke kigger på mere end et muligt hostname.

Kontroller også med et sted som myip.dk at det rent faktisk er den rigtige IP du skriver ind - og kopier den evt. ind i din .htaccess derfra.

Du kan også prøve at lave evt. en "omvendt" fil, så det kun er dig der bliver blokeret, og alle andre bliver lukket ind:

order deny,allow
deny from 87.49.75.238

Virker den, er det bare at bytte om på deny og allow i den fil (eller ændre den linie til allow og sætte en deny from all ind).
Avatar billede peder77 Nybegynder
03. juli 2006 - 17:47 #15
pidgeot:
Jeg har tjekket og dobbelt tjekket min ip.
Jeg har prøvet de ting du skriver der.
Siden bliver blokeret med denne tekst uanset hvad jeg gør:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@b-one.net and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2006 - 18:22 #16
Præcis hvad indeholder din .htaccess fil ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2006 - 18:26 #17
Det er ikke at blokere siden - så havde du fået en Forbidden :)

Som erikjacobsen lidt er inde på, tyder det på du har en fejl i din .htaccess - så lad os se den så vi kan finde den.
Avatar billede peder77 Nybegynder
04. juli 2006 - 12:31 #18
her er alt hvad min .htaccess fil indeholder.

order allow, deny
deny from 194.239.181.176

det er den ip adresse jeg har her hvor jeg sidder nu.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. juli 2006 - 12:40 #19
Du må ikke have et mellemrum efter kommaet oppe i din "order" linie. Det skal være allow,deny.

Husk dog lige at din egen IP skal sættes til allow, før det virker - hvis du var ved at lave en "omvendt", skulle order være deny,allow, den der lukker nemlig for alt.
Avatar billede peder77 Nybegynder
04. juli 2006 - 12:59 #20
så står det sådan her.

order allow,deny
allow from 194.239.181.176

men lige meget hjælper det.
Jeg får stadig den samme fejlmelding?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. juli 2006 - 13:05 #21
Jeg får, på min B-one server:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

...og retter jeg til min IP, går jeg direkte igennem - præcist som det burde. Derfor må det være det script du kalder der giver problemer, og ikke din .htaccess, med mindre du alligevel har andet i den end det du har givet os. Prøv derfor at tilgå et normalt HTML-dokument, eller evt. en tekstfil.
Avatar billede peder77 Nybegynder
04. juli 2006 - 13:56 #22
så åbnede jeg dokumentet fra min PC.
Det viser sig at min MAc, ikke er helt kompetent til at lave .htaccess filer med :-S
Den havde lavet alt muligt extra tekst i dokumentet??

Nu virker det.

Pidgeot. mange tak for din store indsats.
Hvis du sender et svar vil jeg give dig points.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. juli 2006 - 14:55 #23
Jeg tror du har fået lavet noget andet end et tekstdokument, hvilket ville forklare fejlen :)

Et svar kommer her :)