Avatar billede tejoha Nybegynder
01. juli 2006 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CD-drev er der, men kan ikke læses

Hej
Jeg skal hjælpe en veninde med at formatere hendes pc. Enhedshåndteringen siger at der er et dvd-drev, men maskinen kan ikke læse nogen cd'er.

Hvad kan der være galt?

Hilsen tejoha
Avatar billede tejoha Nybegynder
01. juli 2006 - 14:26 #1
Har lige fundet ud af, at den godt kan læse musik cd-er, men kan ikke læse data cd'er
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2006 - 15:08 #2
Prøv at boote op på CD-drevet med xp-skiven isat og se så om den ikke starter, husk at trykke på en tast når du bliver spurgt
Avatar billede tejoha Nybegynder
01. juli 2006 - 16:17 #3
Jeg har prøvet at boote, men den kan ikke læse cd'en. Den kan læse nogen cd'er og andre kan den ikke. Er de drevet der er slidt???
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2006 - 19:06 #4
Har du prøvet at rengøre cd-en i lidt lunkent sæbevand?
Avatar billede tejoha Nybegynder
02. juli 2006 - 10:37 #5
Tak. Nu fik jeg den til at tage den, og har nu formateret pc'en og lagt den om. Nu kan den tage alle cd'er også de andre den ikke kunne tage før.
1000 tak for hjælpen.
Avatar billede tejoha Nybegynder
02. juli 2006 - 10:39 #6
Kan du ikke lige forklare mig, hvordan jeg får givet dig point??!!

Sidst jeg havde spørgsmål, fik jeg givet point tilbage til mig selv, og det går ikke!!
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2006 - 10:41 #7
Du markerer mit svar forneden og accepterer - forsat god søndag
Avatar billede tejoha Nybegynder
02. juli 2006 - 10:44 #8
Har du prøvet at rengøre cd-en i lidt lunkent sæbevand?