Avatar billede fcjohn Nybegynder
30. juni 2006 - 15:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i SQLsætning

Jeg får denne fejl når jeg prøver at eksekvere sætningen, hvad er galt?

Ugyldig forespørgsel: You can't specify target table 'LLL' for update in FROM clause Hele forespørgslen: INSERT INTO LLL (linkid, linkname) VALUES((SELECT MAX(linkid) from LLL)+1, 'www.etellerandetlink.dk')
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 15:57 #1
den kan ikke lide det

ideen er ogsaa forkert

brug auto increment
Avatar billede fixxxer Nybegynder
30. juni 2006 - 16:01 #2
Hvis jeg må tilføje, så handler det sikkert om at du bruger en MySQL version der ikke understøtter sub-selects, som du forsøger på. Først fra MySQL 4.1 kan man lave sådanne eksotiske SQL-statements..

Men jeg er helt enig med arne_v, brug auto increment til dit ID felt.
Avatar billede fcjohn Nybegynder
30. juni 2006 - 16:03 #3
Så jeg dropper select max tingen og skriver hvad i stedet? Jeg har oprettet den med auto increment, kan bare ikke lige huske syntaksen...
Avatar billede fcjohn Nybegynder
30. juni 2006 - 16:04 #4
Det er i øvrigt denne version: MySQL 4.1.15-Debian_1
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 16:19 #5
INSERT INTO LLL (linkname) VALUES('www.etellerandetlink.dk')
Avatar billede fcjohn Nybegynder
30. juni 2006 - 16:40 #6
Tak for hjælpen, sender du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 17:17 #7
kommer her