Avatar billede jmc Nybegynder
30. juni 2006 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor virker den sendsprite ikke?

on keydown

  if (_key.key = 49) then _movie.sendSprite(1, #mouseUp)
end
Avatar billede kanding Nybegynder
30. juni 2006 - 12:27 #1
prøv  if (keyCode() = 49) then _movie.sendSprite(1, #mouseUp)
Avatar billede jmc Nybegynder
30. juni 2006 - 13:37 #2
Det virker heller ikke, det ligger i et moviescript.
Jeg har en alert på mousedown som kommer ved mousedown men ikke ved scriptet her?
Avatar billede kanding Nybegynder
30. juni 2006 - 14:39 #3
Men du sender jo også til en mouseUp handler :-)
Avatar billede kanding Nybegynder
30. juni 2006 - 14:40 #4
-- moviescript
on keydown
  if (keyCode() = 49) then _movie.sendSprite(1, #mouseUp)
end
-- sprite 1 script
on mouseUp me
  alert "hello"
end
Avatar billede jmc Nybegynder
03. juli 2006 - 10:20 #5
danm det var en slåfejl, jeg skriver faktisk on mouseUp

Det er nok noget med at min knap er flash.
Jeg skriver sådan:

On mouseUp
  alert "hello"
  member("flash").importFileInto(the moviePath & "flash.swf")
end

Efter at have gjort dette nulstilles mine indstillinger om at cast er linked og play sound er slået fra mv. ? Jeg kan stadigt ikke lige regne ud hvorfor sendsprite ikke virker men måske er det pga. at Flashen er "direct to stage"?
Avatar billede kanding Nybegynder
03. juli 2006 - 15:47 #6
Flash, direttostage synes jeg ofte ikke virker efter hensigten.

Noget andet, husk at flash sprites ikke kan være udenfor stage, eller gemt bag en anden sprite. Jeg tror at man kan sætte blend til 0, men kan ikke lige huske om den også er buggy.
Avatar billede jmc Nybegynder
05. juli 2006 - 11:10 #7
nu har jeg prøvet at gøre følgende og det virker heller ikke, den putter ikke min sætning. Så det er nu uafhængigt af flashen.

on keydown
  if (keyCode() = 49) then
    put "reloder via SPACEBAR"
    member("flash").importFileInto(the moviePath & "flash.swf")
  end if
end
Avatar billede jmc Nybegynder
05. juli 2006 - 11:10 #8
og det er et moviescript.
Avatar billede kanding Nybegynder
06. juli 2006 - 13:47 #9
Der er intet galt med scriptet. Det kan være en syntax fejl hvis du bruger en ældre version af director, fx. mx før mx 2004. Måske en patch update kunne hjælpe det. Der er noget syntax der har inkonsistens p.t., fx. Timeout objekter
Avatar billede jmc Nybegynder
27. juli 2006 - 10:27 #10
takker