Avatar billede madsp Nybegynder
10. maj 2001 - 20:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kun x antal!

Hej!

Hvis man henter noget fra en database, kan man så sætte den til at den kun skal hente f.eks. de 5 nyeste querys i databasen??
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. maj 2001 - 20:47 #1
ja noget med noget top 5 i sin sql string, kan ikke lige huske helt præsis
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. maj 2001 - 20:48 #2
limit 5
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. maj 2001 - 20:48 #3
mysql_query(\"SELECT email from mailliste where email=\'$email\' LIMIT 5\");
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. maj 2001 - 20:49 #4
    strSQL = \"SELECT top 25 * From indlæg order by id desc;\"
    Set rs = myConn.Execute(strSQL)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
10. maj 2001 - 20:51 #5
mysql_query(\"SELECT * FROM liste ORDER BY id LIMIT 5\");

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. maj 2001 - 20:57 #6
hvis du bruger mortenfn forslag skal du skriver
mysql_query(\"SELECT * FROM liste ORDER BY id desc LIMIT 5\");

ellers vil du vist for de fem ældeste...
Avatar billede madsp Nybegynder
12. maj 2001 - 17:01 #7
Er det så muligt at bestemme hvor mange tegne den skal vise fra en bestemt \"celle\" i databasen??