Avatar billede mrpalermo Nybegynder
29. juni 2006 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DropDownList drillerier

Jeg har defineret et par dropdownlister, hvor alle sammen ser ud som denne:

<asp:DropDownList ID="drop_2_status" runat="server" DataSourceID="ObjectDataSource2" DataTextField="EntryName" DataValueField="EntryId">
    </asp:DropDownList>
<asp:ObjectDataSource ID="ObjectDataSource1" runat="server" SelectMethod="GetSuperOfficeList"
        TypeName="EdsSo">
        <SelectParameters>
            <asp:Parameter DefaultValue="35" Name="UDListDefinition_id" Type="Int32" />
        </SelectParameters>
    </asp:ObjectDataSource>

Den bliver fyldt ud som den skal. Efterfølgende vælger jeg en af værdierne som selected i min page_load ud fra en værdi i en database:

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

        Dim EdsSo As New EdsSo
        Dim PageData As DataSet
        PageData = EdsSo.GetEdsPage2Details(Session("CID"))

        If PageData.Tables(0).Rows.Count > 0 Then

            drop_2_status.SelectedValue = PageData.Tables(0).Rows(0)("drop_2_status")

        End If

        PageData = Nothing
        EdsSo = Nothing

    End Sub

På ASP siden er der en "GEM" knap, med tilførende funktionalitet:

Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim EdsSo As New EdsSo

        Call EdsSo.UpdateEdsPage2Details(drop_2_status.SelectedItem.Value.ToString, Session("CID"))
        Response.Redirect("EDS_Page2.aspx")

    End Sub

Min spørgsmål lyder nu: Hvorfor kan jeg ikke få oplyst den rigtige SelectedItem.Value - værdi, når jeg vil gemme. Det er som om, at den er ligeglad med hvad jeg ændrer mit valg i listboksen til. Den retunerer kun den værdi som blev sat i starten : drop_2_status.SelectedValue = PageData.Tables(0).Rows(0)("drop_2_status")
tilbage til mig.

Hvis jeg fjerner "drop_2_status.SelectedValue = PageData.Tables(0).Rows(0)("drop_2_status")" linien, kan jeg godt nok få den rigtige værdi tilbage. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
29. juni 2006 - 16:51 #1
Problemet er denne linie:

If PageData.Tables(0).Rows.Count > 0 Then
  drop_2_status.SelectedValue = PageData.Tables(0).Rows(0)("drop_2_status")

Når du poster på siden (trykker gem) køres pageload. Med den kode linie sætter du hver gang selected til drop_2_status.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
29. juni 2006 - 16:55 #2
udvid eventuelt din if statement så den tjekker om der er tale om postback.

If PageData.Tables(0).Rows.Count > 0 And Not Page.IsPostBack Then
drop_2_status.SelectedValue = PageData.Tables(0).Rows(0)("drop_2_status")
End If
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
29. juni 2006 - 17:24 #3
Det var det...takker. Smid et svar.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
29. juni 2006 - 19:31 #4
Værsgo :)