Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 09:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HTML Signatur vises forkert

Hej

Jeg har lavet en simpel signatur til outlook ud fra en htmlfil og den vises fint i min outlook, men på kundens outlook er der små forskelle selv om vi bruger samme version af outlook.

Jeg kan se på kildekoden på mailen fra min kunde at den afviger min egen. Som om kundens outlook genererer html-koden anderledes og derfor kommer med et andet resultat.

I toppen af kundens kildekode står der fx.:
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">

og i min:
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11 (filtered medium)">

Hvorfor denne forskel og hvordan ændres det?
Avatar billede power_t Nybegynder
29. juni 2006 - 10:01 #1
Har du anvendt hrml filen som kildefil, eller har du copy/pastet den ind i signaturfeltet?
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 10:07 #2
Jeg har brugt den som kildefil(skabelon).
Avatar billede power_t Nybegynder
29. juni 2006 - 10:12 #3
Jeg har selv haft samme problematik ved indførelsen af en standard signatur (HTML) i virksomheden. Problemet opstår (er jeg ret sikker på), når enten afsender eller modtager anvender Word som e-mail editor i Outlook. Word er en ren HTML killer, så jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget ved det.
Hvis du lavede signaturen i Word - gemte den som HTML, ville det måske gavne, men så har du mindre kontrol over stylesheetet end hvis du blot skrev det hele i HTML.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 10:21 #4
Jeg har selv flueben i "brug Microsoft Office Word 2003 til at redigere e-mails" og oplever ingen problemer, så det er vel næppe det.

Det må være den kode outlook genererer forskelligt det er galt med. Hvorfor den gør det forskelligt på 2 af sammer versioner af outlook er så spørgsmålet.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
29. juni 2006 - 11:18 #5
Det er ikke sikkert det hjælper, prøv følgende:

Åbn Word, lav din signatur, vælg gem som, vælg "webside, filtreret", gem i C:\documents and settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Signaturer

Du skulle nu kunne åbne outlook og vælge din signatur direkte.

Ved ikke om det gør nogen forskel, men det har løst et par problemer jeg har haft med signaturer.
Avatar billede webgon Nybegynder
29. juni 2006 - 11:20 #6
MS word eller for den sags skyld andre af microsofts produkter virker bare IKKE som html editorer!!! Hvis det er en simpel signatur, kan du jo bare kode den i notepad ?-)
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 11:32 #7
Jeg bruger ikke ms word til at lave min signatur! Den er lavet i notepad.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
29. juni 2006 - 11:46 #8
Jeg er godt klar over at Word ikke er nogen særlig god HTML editor, men signaturerne lagre i Words filtrerede html format, som er noget med en HTML fil, og en mappe med en xml fil med referencer til tilhørende filer (billeder, css, osv.). Jeg kender ikke andre programmer der kan gemme på den måde (sikkert microsofts påfund).

Jeg har bare oplevet at det har løst nogle problemer med folk signaturer at gemme direkte i det format, da det er det outlook gerne vil have det i!
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 11:50 #9
Har bedt kunden om at fjerne fluebenet fra "brug Microsoft Office Word 2003 til at redigere e-mails" og hvis hun sender en ny mail ser det faktisk rigtigt ud og kildekoden er stort set lig med den fra min htmlfil. Når hun besvarer en email opstår der dog det problem at det øverste fra den oprindelige email hopper op ved siden af signaturen og kildekoden indeholder igen en masse genereret kode.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
29. juni 2006 - 12:04 #10
Men det er egentligt ligegyldigt hvordan signaturen er lavet, det handler stadig om at det kun er denne kundes outlook der er problemer med, hendes kolleger bruger samme signatur og de har ingen problemer.

Det er jo nok fordi denne brugers emails kildekode ikke indeholder linien:
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11 (filtered medium)">

Det må være en indstilling et sted.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. juni 2006 - 13:26 #11
Jeg har også lavet en signatur, og jeg har samme problem, men jeg kan ikke helt forstå det for når jeg får emails fra leverandører er der ikke problemer med deres signatur.Jeg har kodet min signatur i html.

Jeg har ikke helt løst problemet, men jeg har fundet ud af at du skal have 3 versioner af signaturen. En i HTML, en i .rtf og en i .txt. Grunden dertil er at hvis kunden har sat sin outlook til at besvare mails i txt, så vises dine billeder ikke.

Så hvis du laver signturen i de 3 formater og gemmer dem i C:\documents and settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Signaturer

Så skulle det virke
Hvis du bruger billeder skal du huske at lave en undermapper til disse hvor der er inkluderes en xml fil, der hedder filelist, og dine billeder.

XML kunne se således ud:
<xml xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office">
<o:MainFile HRef="../signatur.htm"/>
<o:File HRef="billed.png"/>
<o:File HRef="billed.bmp"/>
<o:File HRef="filelist.xml"/>
</xml>
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:02 #12
Det lyder som meget arbejde :)

Jeg har forresten et andet problem, som er mere generelt. Når jeg modtager en email som er i tekstformat og vil besvare den, så bliver min signatur automatisk lavet til tekstformat. Findes der en måde man kan ændre det på?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:55 #13
Nej
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:56 #14
Send mig din signatur, så kan jeg hjælpe dig.

stinejh - hotmail.com