Avatar billede zarina Nybegynder
28. juni 2006 - 21:54 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Pludselig ingen forbindelse via trådløs?

Jeg har forsøgt mig med svaret til seek_y fra dragonknight lidt længere nede på siden, da problemet ser ud til at være lidt af det samme. Jeg har også en Belkin router, og efter det hele bare har fungeret uden problemer, gik den trådløse forbindelse pludselig kold i eftermiddags... Ikke engang med kablet fra routeren i min nye maskine kunne jeg komme ind på routerens side.

Jeg var inde og ændre i sikkerheden, så min trådløse forbindelse ikke kan ses af andre, ligesom jeg bad den om ikke at reagere på ping'er og sidst at sløre min PSK. Jeg kan ikke se, det skulle gøre en forskel på forbindelsen? Alligevel har jeg nu slået al sikkerhed fra, jvf dragonknights anvisninger til seek_y, men lige lidt hjælper det. Først bragte jeg sikkerheden tilbage til det oprindelige, fra før den trådløse forbindelse røg - siden har jeg slået alt fra. Men ak.

Jeg har nu allernådigst fået lov at komme på ind på routerens side ved at melde LANkortet til listen over godkendte forbindelser via min gamle maskine, så jeg kan gå på nettet med den nye med kablet i.. Selvom MAC er slået fra (??) Så nu kan jeg da komme på nettet fra den nye maskine, men intet trådløst virker. Wireless assistant ER slået til ;)

Men hvad gør jeg nu? Jeg synes, jeg har forsøgt med alle tænkelige ting; slukket routeren lidt, rebootet den, fjernet sikkerhed, aktiveret netkort, osv. Hvad filan i luften gør jeg forkert? Hjælp???
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 21:58 #1
Det lyder mystisk.
Nu ved jeg ikke hvor mange konfigurationer du har lavet på dit router, men en mulighed var at forsøge at resette routeret til oprindelig konfiguration - hvor alt jo virkede, og så forsøge at sætte de indstillinger du ønsker op igen.
Avatar billede zarina Nybegynder
28. juni 2006 - 22:01 #2
Ja, det er selvfølgelig en mulighed. Sidder lige og overvejer, om jeg ikke bare skal fjerne alle forbindelser fra maskinen og starte forfra? Kan se, det hjalp seek_y - men måske skulle jeg resette den først... i morgen ;) mangler en nattesøvn.
Avatar billede zarina Nybegynder
28. juni 2006 - 22:12 #3
Nå, prøvede jo selvfølgelig lige. Det hjalp lidt, eftersom jeg fik fat i routeren, men jeg var vist lidt for hurtig med at få sat noget sikkerhed på, inden jeg var klar over, om det hele virkede. Så NU bliver det først i morgen :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juni 2006 - 22:15 #4
Du må nok den trælse vej, og resette routeren. Den vil så have samme status, som dengang den var ny. Du trykker på den lille resetknap bagpå ved LAN stikkene. Du skal holde den inde i 10 - 15 sekunder, og der skal være strøm til routeren.

Nu kan du med kabelforbindelse starte forfra med at sætte routeren op, og få det trådløse til at fungere uden sikkerhed/kryptering. Når det funger, kan du aktivere sikkerhed/kryptering.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juni 2006 - 22:16 #5
Ganske som cypermann skriver. Ser det først nu  :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 22:17 #6
Godt det hjalp, det tyder på at med lidt tålmodighed skal det nok lykkes :-)
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 11:05 #7
Næ. Beklager, men det virker simpelthen ikke. Jeg har prøvet alt; resat routeren, smækket kablet i og slettet alle de efterhånden 'gamle' forbindelser i netværksteder, den havde liggende under egenskaber. Jeg får den op på listen over tilgængelige netværk, men den vil ikke oprette forbindelsen til den. Den giver fuldt udslag på listen, og der står også, den automatisk oprettes - forbindelsen. Men intet sker... ??
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 11:29 #8
Nå! Nu tog jeg dine vejledninger fra seek_y, dragonknight, og det virkede. Jeg havde nemlig stadig en enkelt kendt forbindelse stående i 'egenskaber for trådløst'.. men det, cypermann foreslog, var jo heller ikke ved siden af, måske skal I dele points?

Eneste problem er nu, at jeg ikke kan komme ind og ændre sikkerhedsniveauet på routeren, fordi den fastholder den IP, det faste netværkskort har (altså .2, som hos seek_y). Jeg har taget kablet ud og genstartet maskinen, men lige meget hjælper det. Jeg har endda tilføjet det trådløse netværkskorts nummer til listen over maskiner, der må benytte den trådløse (selvom der ingen filtrering er slået til endnu, så det er jo nok ligegyldigt?), hvordan kommer jeg videre? Jeg kan altid sætte kablet i igen og konfigurere sikerheden, men den skal helst gøre det via den trådløse forbindelse, ikke? Er det bare et spørgsmål om tålmodighed?
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 11:36 #9
Hæhæ! genstartede også lige routeren via dens IP-side. SÅ skete der noget. Nu burde det kunne køre... Nogen bud på, hvorfor den tabte forbindelsen? Altså, jeg burde kunne ændre (højne) dens sikkerhed, uden den bukker under, ikke? Jeg havde kørt med WPA-PSK i dagevis, da den gik ned. At jeg tilføjer MACfiltrering, lukker for pingsvar og beder den sløre netværksnøglen - det er da underordnet for forbindelsen?

Beklager roderiet og tak for hjælpen. Godt nok frustrerende, når skidtet ikke virker! Men nu ved jeg da, hvordan jeg sparker den igang en anden gang :) Find lige ud af, om I vil dele points...

;)
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 12:00 #10
Suk.. ja, det er mig igen. Jeg opgi'r. Jeg kan nu sagtens få forbindelse via den trådløse, men lige så snart jeg sætter sikkerhed på, så taber den forbindelsen. Lyder det ikke underligt? Har som sagt i flere dage kørt med WPA... men det kan den slet ikke finde ud af nu. Har forsøgt mig med en 128 WEP, men resultatet er det samme. Når jeg kører uden sikkerhed, er der ingen problemer - men så er det lidt ligemeget med trådløs forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2006 - 12:26 #11
Det lyder mystisk.
Jeg kan ikke helt holde hoved og hale i det længere, men er det kun den nye maskine der ikke kan bruge det trådløse, eller er det alle maskiner?

Jeg har oplevet noget ligende før, hvor en af mine maskiner simpelthen ikke ville arbejde sammen med routert. Dette skete også først efter jeg smækkede noget sikkerhed på det trådløse. Jeg løste det ved at sætte en manuel ip op på maskinen.
Når du har kabel til kan du via en command prompt og ipconfig /all se alle de indstillinger som bliver givet. Åben din trådløse forbindelse og giv den en fast ip og ikke dhcp.

Det er selvfølgelig kun gætterier.
btw hvem er denne seek_y, er det et tidligere spørgsmål herinde? I så fald kan vi få en reference dertil?
Jeg behøver ingen points hvis det ikke er min løsning der virker :-) Smed blot et svar igår, da jeg først ville komme på nu her.
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 12:46 #12
Det er rigtig sødt af dig, du overhovedet gider forsøge at hjælpe, for jeg kan godt forstå, du ikke kan finde rundt i det længere! :)
Men altså - det er kun den nye PC, der er tale om. Den gamle tåler ikke at blive flyttet fra hverken vekselstrøm eller køleagregat ;), så den har bare konstant kabel til nettet, og det fungerer fint. Den er simpelthen blevet stationær med alderen..

Det, der irriterer mig er, at det har kørt m'bueno med det trådløse på den nye indtil i går. Da jeg så tænkte, jeg ville sikre det yderligere, så var det altså, at forbindelsen røg. Og det forstår jeg ikke, eftersom der hele tiden har været WPA-PSK på - det var kun 'småting', jeg føjede til sikkerheden, så som ingen svar på ping, sløre passwordet (netværksnøglen, går jeg ud fra) til det trådløse, osv. Jeg ændrede som sådan ikke noget. Og jeg gjorde det hele trådløst, altså uden at have kablet i imens.

Lige nu er det lykkedes mig at give den 128 WEP og komme på det trådløse alligevel, så det er da fremskridt. Men har du hørt om, at det kan have betydning for den trådløse forbindelse, at man kører med den højste sikkehed på routeren, man kan?

Vil forsøge dit forslag med IP'en, hvis den går ned igen. Synes stadig, I skal dele points, bare for jeres tid på det her, altså! Tsk.. ;)
Avatar billede zarina Nybegynder
29. juni 2006 - 12:59 #13
Cyper, jeg glemte at gi' dig denne her: http://www.eksperten.dk/spm/716015
Du bad om ref til seek_y's spørgsmål, hvor dragon var behjælpelig. Det er det, jeg har brugt her, da det er den samme router.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2006 - 00:13 #14
Undskyld mit fravær.

Jeg vil blot tilføje, at sikkerhed/kryptering gøres lettest fra en maskine der er koblet kablet til routeren, for lige så snart du ændre i disse indstillinger, så vil en trådløs forbindelse gå ned, da indstillingerne ikke err identiske.

Som jeg også har skrevet indtil flere gange i indtil flere spørgsmål, så er det urtolig vigtig, om det trådløse virker uden sikkerhed. Så har man problemer med det trådløse net, så deaktiverer man sikkerhed/kryptering indtil man får forbindelse. Derefter kan sikkerhed/kryptering aktiveres igen. Dette blot for at udelukke evt. interferens i løsningen, som sikkerhed/kryptering kan give.

Giver dette ikke et fornuftig resultat, er den bedste løsning at starte forfra. Slet alle netværksforbindelser på problem maskinen, reset routeren og genstart maskinen, og lav en ny forbindelse.

Om netværket er sløret eller ikke har ingen betydning for forbindelsen, men et ikke sløret forbindelse er lettere at fejlfinde på, for du kan sse hvilken SSID du er koblet på.

Så får du det op at stå uden WEP eller WPA, så er du kommet langt.

Kast et indlæg, hvis du behøver ydeligere hjælp.
Avatar billede zarina Nybegynder
06. juli 2006 - 08:12 #15
Hej dragon, det er helt ok. Det lykkedes også senere samme dag at få skidtet til at virke, og jeg endte nemlig med at gøre, som du skriver her; vente til det kørte uden sikkerhed og så stille og roligt øge sikkerheden. Det gjorde jeg med kablet i, fordi jeg godt kunne se, det var dér, problemet opstod. Og nu fungerer det igen, så jeg har lært en masse af det. Jeg vil stadig gerne ha', du lægger et svar, så jeg kan komme af med nogle point :) tak for tid & hjælp.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juli 2006 - 12:56 #16
Det er jo vidunderligt  ;-)
Avatar billede zarina Nybegynder
09. juli 2006 - 14:05 #17
Jow! :)