Avatar billede hehe7777 Nybegynder
28. juni 2006 - 18:36 Der er 1 løsning

Validating - skift af focus mellem 2 controller

jeg har 2 controller på min form. 1 UserControl med flere Textboxes på, og en DataGridView.
UserControlen fyldes med data fra DataGridViewet når en Row selectes, og focus sættes nu på Usercontrol hvor data kan ændres i texboxene.

På UserControlen.Validating( altså når UserControllen slipper focus) valideres om der er ændringer der evt. skal gemmes, og i så fald sættes e.Cancel = true

Men hvis jeg klikker i DataGridView går den imidlertidig alligevel videre til dennes SelectionChanged...???
...men formen kan jeg ikke lukke.
Ved nogen om der er noget i DataGridView der overruler denne e.cancel?

UserControl:
private void myData_Validating(object sender, CancelEventArgs e)
{
    if (dataSkalGemmes())
      e.Cancel = true;
    MessageBox.Show("Du skal gemme dine ændringer.");

}

DataGridView:
private void myDataGridView_SelectionChanged(object sender, EventArgs e)
{
    UpdatemyData();//fylder data i myData
}
Avatar billede hehe7777 Nybegynder
29. juni 2006 - 10:38 #1
Har selv fundet en løsning