Avatar billede Shasim Novice
28. juni 2006 - 14:52 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Tekst felter forsvinder

Hej

Jeg har en film, som loades i en container i en hovedfilm.

I den loadede film er der nogle statiske teksfelter, og disse vises fint nok både ved test af filmen seperat og ved test i hovedfilmen.
Så har jeg på et senere tidspunkt villet tilføje et dynamisk tekstfelt, men det forsvinder underligt nok i hovedfilmen. Det vil sige det er der, for markøren bliver til et kødben når jeg kører hen over det.
Jeg prøvede at ændre det til et statisk felt, men same shit!
Selvom jeg tager kopier af de teksfelter som vises, så forsvinder kopierne også!

Hva' høvlen ka' der være los?

Alle felter vises fint nok når jeg kun tester underfilmen..
Avatar billede tedar Nybegynder
28. juni 2006 - 16:47 #1
Har du embedded fonten ?
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 08:55 #2
Har prøvet alle de forskellige muligheder med f.eks. _sans, use device font, osv. Og nu også at embedde den, men det virker ikke.
Jeg kan se feltet nu, hvis jeg slår rammen til, men det er tomt.
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 11:03 #3
og mine trace's af variablen som skal vises i feltet virker, så jeg forstår ingenting...
Avatar billede tedar Nybegynder
29. juni 2006 - 11:45 #4
har du checket hvilket level det bliver loadet ind i ?

prøv evt. at paste den kode stump der smider variablen ind i dit tekst felt her på siden.
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 12:07 #5
Min film loades i et tomt mc i level0 i min hovedfilm (tror jeg da)

Her er koden som skal smide indholdet af variablen i tekstfeltet

on (release) {
picCount++;
picnr.text = picCount;
trace(picCount);
    }
Avatar billede tedar Nybegynder
29. juni 2006 - 12:25 #6
kan du skrive noget ind i dit tekst felt uden logikken?
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 12:27 #7
Ja, jeg kan jo bare skrive et eller andet i selve feltet, men det kan heller ikke ses, så der er altså noget meget mærkeligt galt. Har selvfølgelig tjekket at der ikke ligger masker eller andet væsen i vejen.
Avatar billede tedar Nybegynder
29. juni 2006 - 12:52 #8
post lige der hvor du loader din film ind.
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 13:02 #9
loadMovie("konkurrence_pic.swf", _root.beholder);
Avatar billede tedar Nybegynder
29. juni 2006 - 13:18 #10
Ja det ser jo helt normalt ud.
har du prøvet at lade konkurrence_pic.swf selv oprette et tekst felt dynamisk?

i første frame

this.createTextField("test_txt", 1000, 0, 0, 300, 100);
test_txt.multiline = true;
test_txt.wordWrap = true;
test_txt.autoSize = "left";
test_txt.text = "Lorum ipsum";
Avatar billede Shasim Novice
29. juni 2006 - 13:42 #11
ja - det er nu prøvet, og kan ses i konkurrence_pic.swf, men ikke i hovedfilmen!!!
Avatar billede tedar Nybegynder
30. juni 2006 - 11:03 #12
hmmm tror desværre ikke jeg kan hjælpe mere uden at se i fla filerne :(
Avatar billede Shasim Novice
30. juni 2006 - 11:34 #13
Jamen kan jeg sende dem til dig?
Avatar billede tedar Nybegynder
30. juni 2006 - 14:30 #14
ikke umiddelbart, men prøv at liste koden fra begge fla'er - så skal jeg se om jeg kan genskabe det.
Avatar billede Shasim Novice
30. juni 2006 - 14:33 #15
Hva' så med at jeg smider en zip op til download?
Avatar billede Shasim Novice
30. juni 2006 - 14:40 #16
Nå, den ligger her, hvis du skulle få lyst til at kigge på den:
http://www.stokkebroe.com/zip/testfiler.zip

Jeg er nødt til at smutte nu

Go' weekend :)
Avatar billede tedar Nybegynder
30. juni 2006 - 16:30 #17
jeg har nu haft tid til at kigge på filerne. Jeg kunne godt få teksten til komme frem hvis jeg satte filerne til bitmap text (no anti-alias), jeg valgte godtnok Arial først. men det virkede. Så prøv det engang. Hvis Du _skal_ have antialias på siden, så må vi kigge på det.
Avatar billede Shasim Novice
04. juli 2006 - 09:30 #18
Har været væk fra computeen i nogle dage, men tak fordi du gad kigge på mit problem.
Jeg er altså nok nødt at ha' antialias til, da det er en længere sætning der skal skrives i feltet. Det vil se lidt dorsk ud i bitmap.
Hvis ikke det kan lade sig gøre med et dynamisk tekstfelt, så må jeg vel gøre det på den hårde måde.
Synes du ikke det er et underligt problem?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
04. juli 2006 - 12:02 #19
Er du sikker på at der er styr på player versionerne, så alle dine swf og html-siden indikerer samme versionsnummer?
Avatar billede Shasim Novice
04. juli 2006 - 14:20 #20
Je de står alle til player 8
Avatar billede Shasim Novice
05. juli 2006 - 11:42 #21
Og har forsøgt at skifte til 7 - men det dutter ikke.
Avatar billede kimg Nybegynder
06. juli 2006 - 05:24 #22
Bare et indput, jeg stødte ind i samme problem for en tid siden, fik aldrig løst det, jeg har prøvet med Flash MX, og Flash 8, med samme resultat, så det er mystisk.

Kim
Avatar billede Shasim Novice
08. november 2006 - 08:25 #23
Lukker...