Avatar billede dytti Novice
28. juni 2006 - 10:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iframe i søgemaskine

Jeg har lavet en side i dreameeaver, hvor der bruges iframe.
Har det nogen indflydelse på om søgemaskinerne har problemer med siden?

mvh. michael
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. juni 2006 - 11:20 #1
Iframes gør sig, alt andet dårligere i søgemaksinerne end almindelige html sider, dels har søgemaskinerne helt generlet problemer med at læse den slags moderne teknikker og dels har de svært ved at gennemskue sammenhængen, hvilket igen gør det vandskeligt at optimerer.

sider med Iframes kan optimeres, men man gør det ved at optimerer andre sider end dem med iframes på, eller ved at anvende <noframes>, <noembed> eller <noscript> tags man skal dog vide hvad man laver, ellers kan man sagtens skade mere end det gavner
Avatar billede dytti Novice
28. juni 2006 - 11:35 #2
god og gennemskuelig forklaring.

Jeg kan se at optimeringen ligger uden for mine evners rækkevide, så jeg lader siden være som den er, og håber på det bedste.
Avatar billede madx Nybegynder
28. juni 2006 - 15:13 #3
Har nogle site hvor iframes indgår... det kører fint

Søgemaskiner har det primært svært med frameset, ikke iframes som sådan. Det afhænger af hvad det anvendes til
Avatar billede rejsernu Nybegynder
01. juli 2006 - 10:48 #4
Hej

Hvis man har en side hvor i der indgår iframes kan man så ikke blot optimere resten af siden

Det jeg mener er at det at der indgår iframes på siden gør den vel ikke dårligere
i forhold til søgemaskiner ?
Hilsen

Lars
Avatar billede madx Nybegynder
01. juli 2006 - 11:07 #5
Lars -> Jo, noget i den retning... men hvis hovedindholdet for den enkelte side ligger i iframe'en, så har du samme probs som for frameset.

Som sagt, det afhænger af funktionen - har du et betalingsflow kørende i en iframe - så no probs
Avatar billede rejsernu Nybegynder
01. juli 2006 - 12:00 #6
Hej Mads

Tak for svaret
Men jeg tænkte på om det at der er en iframe på siden har indflydelse ?

Hilsen
Lars
Avatar billede madx Nybegynder
01. juli 2006 - 12:11 #7
Du mener om det bliver straffet? Ikke mig bekendt - men falder det ind under "unaturlig kode", så gør det.
Avatar billede rejsernu Nybegynder
01. juli 2006 - 12:44 #8
Hej Mads

tak for svaret tror jeg :-)

Årsagen til jeg spørg er at jeg på et tidspunkt brugte en iframe på sitet hvor selve strengen til iframe havde en del underlige tegn og efter jeg fik den på siden faldt min trafik fra Google væsentligt til siden
Jeg er så gået væk fra at bruge den kode stump og synes at jeg derefter at
besøgstallet er gået op igen

Hilsen Lars
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2006 - 13:02 #9
hvis du vil se et eksempel på hvordan man kan optimerer en side med det mads så dækkende kander unaturlig kode, så sø i den danske google på hypnose og vælg det første link. (hypnose.dk)

se på kildekoden under noframe. De er optimeret, men ikke på en måde jeg vil anbefale