Avatar billede theboy Nybegynder
27. juni 2006 - 23:29 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Webhotel søges

Krav til web-hotel:

3-500MB plads
Fri trafik
Ubg. Antal subdomæner (som jeg selv kan oprette gennem et script der kan laves i php!)
Ubg mail konti (pop3, gerne IMAP 4) med antivirus
Egne fejlsider.
PHP
CGI
MySQL database (på størrelse med web-hotellet)
Forbrugsstatus
God support.
Mit første bud ville være b-one, men jeg man høre så meget om dem og så lader det ikke til at de understøtter CGI. Supporten skulle heller ikke være noget a råbe hurra for.

Mit andet bud ville være Danskewww, men jeg har diverse forum sit nye indlæg der fortæller at de ikke er til at komme i kontakt med. og en søgning på google bekræfter at det ikke er første gang.

Jeg hører gerne fra jer.
Avatar billede leif Seniormester
27. juni 2006 - 23:30 #1
Skal subdomænerne have egen FTP konto ?
Avatar billede whee Nybegynder
27. juni 2006 - 23:36 #2
Angående ubegrænset subdomæner, er det så ikke bare *.domæne.dk du mener og hvis det er tilfældet, kan det lade virkelig lade sig gøre i php?
Prøv eventuelt www.yanet.dk eller www.elitehost.dk.
Avatar billede theboy Nybegynder
27. juni 2006 - 23:57 #3
Der skal ikke være en FTP konto til hver.

Jeg vil lave et community hvor når en bruges oprettes så oprettes der automatiske et subdomæne med brugernavn.domæne.dk, der så henviser til brugeres side.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juni 2006 - 01:18 #4
det kan gøres på de fleste hoteller hvis der er oprettet stjerealias *.domæne.dk - Snak med www.wannafind.dk - De kan hjælpe dig
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. juni 2006 - 06:12 #5
som sædvanlig, det med "fri trafik" finder du ingen steder. led hellere efter et sted der lover "x GB fri trafik pr måned, og derudover x kr/GB"
Avatar billede theboy Nybegynder
28. juni 2006 - 06:59 #6
Et stjerne *.domæne er et subdomæne system hvor brugere der indtaster en forkert eller falsk subdomæne adresse, sendes videre til hoveddomænet. Det jeg ønsker er at kunne oprette et ubegrænset antal at subdomæner, som peter.domæne.dk, lis.domæne.dk, jens.domæne.dk osv.
Men hver subdomæne skal kunne kunne laves automatiske når en bruger opretter en profil.
www.wannafind.dk har kun ubg. subdomæner ved deres Business Suite og jeg har heller ikke lige gennemskuet hvordan man nemt kan oprette subdomæner hos dem.
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 09:45 #7
Jeg ved at ved os gør vi som standard at *.domæne.dk og domæne.dk viser samme side, dvs. så kan du i din index kontrollere for om der står peter.domæne.dk og hvis der går så skal den redirectes til domæne.dk/?user=peter

Hvis det er sådan noget som du tænker på.
Avatar billede theboy Nybegynder
28. juni 2006 - 10:16 #8
Jamen det er det Leif. Når en ny bruger "Leif" opretter sig på domæne.dk, skal der oprettes et subdomæne leif.domæne.dk der henviser til domæne.dk?userid=leif.
Adressebaren i browseren skal dog ikke ændres til http://domæne.dk?userid=leif
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 10:24 #9
Det kan jo gøres med Frames at du har en blank frame som tjecker det !
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. juni 2006 - 10:27 #10
det behøves jo ikke gøre ved redirect eller frames, men blot noget generelt kode som evt. kan inkluderes på hver side, som gør noget bestemt op afhængig af den valgte url.
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 10:28 #11
Kunne det også.
Avatar billede theboy Nybegynder
28. juni 2006 - 10:45 #12
Ja, det lyder meget sansynligt at det er mådes frem. Jeg kender dog ikke til dette. Men som jeg kan forstå kræver det et webhotel der ikke viser fejl ved ukendt-navn.domæne.dk, men som henviser til en side der kan læse hvad brugeren har indtastes som adresse og som viser en side afhængigt af det.

Kan i peje mig i et retning (links) der forklare hvordan dette fungere og hvordan det opbygges?

web10.dk har noget der hedder stjernealias. Fungere det der?
Hvad med B-one. de nævner ikke stjernealias, men har alligevel ubg. sub-domæner?
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 10:55 #13
Nej, det vi (www.web2u.dk) gør er at leif.domæne.dk viser nøjagtig samme filer www.domæne.dk dvs. at du i index.php laver en kode i toppen som tjecker om der står www eller leif foran domænet og hvis der står leif loader den profilsiden for leif

Også sagt at hvis du har en fil liggende som du normalt ville hente med www.domæne.dk/dir/fil.ext ville du også kunne bruge leif.domæne.dk/ext/fil.ext

Hvordan og hvorledes det præcis skal kodes er jo anpå hvordan din side er kodet.
Avatar billede theboy Nybegynder
28. juni 2006 - 11:35 #14
Så man kunne forestille sig af følgende PHP-script ville virke:
<?php
    $domain = $_SERVER['SERVER_NAME'];
    $data = $_SERVER['REQUEST_URI'];

    if(fnmatch('*.*.*',$domain)) {
        $domain = explode('.',$domain);
        $newDomain = $domain[1].'.'.$domain[2].'/'.$domain[0].$data;

        header('Location: '.$newDomain);
    } else {
        echo 'Siden findes ikke.';
    }
?>
web2u.dk ser interresant ud, men (I) gør ikke meget ud af at beskrive jer selv, jeres hardware og jeres forbindelse. Hvordan kan det være.
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 11:58 #15
Det er ikke noget som vi har haft behov for mener vi selv, dem som er interessaret har gerne mailet og anmodet om oplysningerne
Avatar billede leif Seniormester
28. juni 2006 - 12:01 #16
Jeg kan ikke lige gennemskue scriptet du har lavet, men ser meget OK ud.

I stedet for: header('Location: '.$newDomain); kunne du bare vælge og inkludere noget bestemt eller hente data ud fra databasen eller hvad det nu kunne være.
Avatar billede it-dk Nybegynder
28. juni 2006 - 12:59 #17
En af de udbydere jeg bruger til mine domæner og som jeg kan anbefale er www.intergate.dk. De ligger i den billigere ende.
Avatar billede theboy Nybegynder
29. juni 2006 - 07:46 #18
Ok.
Jeg lukker tråden her. Leif kan smide en svar da han har været den den de mest værdifulde svar.
Avatar billede leif Seniormester
29. juni 2006 - 08:55 #19
theboy -> Hvis du ønsker yderligere info om den løsning vi kan tilbyde dig er du velkommen til at smide en mail på min mail.
Avatar billede tomsentest Nybegynder
29. juni 2006 - 21:50 #20
Se www.gigahost.dk

15kr - 3GB, plus ingen begrænsninger på domæner/databaser m.m.