Avatar billede iluka Nybegynder
27. juni 2006 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Icon for filtype

Hej

Hvordan får jeg fat i ikonet for en filtype? Altså jeg vil gerne have fat i f.eks. ikonet for ".exe", ".bmp" osv. Jeg har ikke en konkret fil, så Icon.ExtractAssociatedIcon(..) duer ikke.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
27. juni 2006 - 22:14 #1
Her beskrives en mulig fremgangsmåde:
www.codecomments.com/archive291-2004-4-165992.html&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=4" target="_blank">http://66.249.93.104/search?q=cache:KBO6CXFZPfQJ:www.codecomments.com/archive291-2004-4-165992.html&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=4
Avatar billede lifo Nybegynder
28. juni 2006 - 00:16 #2
ved ikke hvad der står i det link kan ikke se det

men kan du ikke bare oprette en temp fil med den extentsion du skal have go så extracte dens icon ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. juni 2006 - 00:24 #3
Fra ovenstående link:
"Actually, all the registed file extensions are stored in registry. They are
stored as the sub keys of HKEY_CLASSES_ROOT key.

In C#, you may use Microsoft.Win32.RegistryKey to access the registry, then
loop through all the HKEY_CLASSES_ROOT's sub keys, that is started with
"."(such as .bmp, .avi etc)

I also want to inform you that, the icon is not associated with certain
file extension. Each file extension has default open program(For details,
it also associates with certain behavior). And the icon is associated with
the open program and behavior. So you should first find the default open
behavior of the file extension, then find the associated icon.

Take .mp3 file for example:
1). Use RegistryKey.GetValue to get the (Default) program behavior
associated with ".mp3" file extension.(On my machine, it is "Winamp.File")
2). Find "Winamp.File" sub key also in HKEY_CLASSES_ROOT key.
3). There should be a "DefaultIcon" sub key in "Winamp.File".
4). Then, also use RegistryKey.GetValue method to retrieve the associated
icon address(On my machine, it is "C:\Program Files\Winamp\Winamp.exe,1")

At last, you should P/invoke ExtractAssociatedIcon Win32 API to retrieve
the associated icon."
Avatar billede iluka Nybegynder
29. juni 2006 - 10:29 #4
Well both works!

Jeg tror faktisk jeg holder mig til den høkerløsning som lifo fandt på... Programmet skal bruges mange gange, så jeg laver en "icons" mappe, som jeg løbende populerer når det støder på nye filtyper.... Ulempen er self. at iocner kan ændre sig, men det er af marginal betydning. Skriv et svar så får du points
Avatar billede lifo Nybegynder
12. juli 2006 - 23:02 #5
og så kommer et svar

jeg lavede engang noget lignende i 1.1 og java
der havde jeg en klasse med en hash tree hvor jeg slog mine extensions op
om de ikke eksisterede så lavede jeg en temp fil og fik dens icon
og puttede i hash træet
går mege hurtigere på den måde