Avatar billede svksvk Nybegynder
27. juni 2006 - 13:14 Der er 4 kommentarer

Nvidia nforce netkort og RIS

Hej

Jeg er løbet ind i et problem med et nvidia baseret bundkort og dertil hørende nvidia netkort og RIS.

Ved opstart af klintpc'en trykker jeg F12 således der bootes ind i WinPE. Jeg indtaster adgangskode, pc-navn osv. Det går først galt når installationen af Windows påbegyndes. Stadigvæk med den blå ”DOS-agtige” skærm får jeg følgende fejlmelding:

Det valgte operativsystembillede indeholder ikke de nødvendige drivere til dit netværkskort. Prøv at vælge et andet operativsystembillede.

Jeg har fulgt denne vejledning fra Nvidia, men får stadig ovenstående fejl:
http://surl.dk/1m0/

I punkt 2 i vejledningen har jeg indlæst filerne fra nvrisxp.zip filen i denne fil:
ftp://ftp.tyan.com/drivers/nvidia2/PXE/MS_Remote_Install_Services.exe

Og i punkt 4 i vejledningen har jeg brugt driverfilerne fra denne fil:
http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp32_amd_6.70.html

Jeg får dog stadig samme fejl. Har I benyttet RIS på et nvidia baseret bundkort? I så fald hvordan?

Jeg har tilrettet .sif filen som angivet i Microsoft vejledning der linkes til i nvidia vejledningen, men så vidt jeg har forstået er det de filer der kopieres til i386 mappen der benyttes i den indledende installation. Dvs. men der stadig er blå ”DOS-agtig” skærm.

Der er tale om et AsRock K8NF4G-SATA2 bundkort:
http://www.asrock.com/product/K8NF4G-SATA2.htm

Serveren er en 2003 std. server, og jeg forsøger at installere en Windows XP m. SP2 vha. RIS.

Al hjælp værdsættes!
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2006 - 14:05 #1
Du er sikker på udpakkede filer
til netværkskortet er lagt ind under RemoteInstall\Setup\Language\Images\Dir_name\I386 på serveren?

og til bus driveren er lagt ind under RemoteInstall\Setup\Language\Images\Dir_name$oem$$1\Drivers\Nic på serveren?
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2006 - 14:13 #2
Alt peger på det er når Windows skifter fra dos netkort driveren til den konkrete driver, når den har detekteret kortet i windows at det går galt.
Avatar billede svksvk Nybegynder
27. juni 2006 - 23:10 #3
Hej og tak for din kommentar.

I RemoteInstall\Setup\Language\Images\Dir_name\I386 har jeg lagt filerne: nvenet.inf og nvenet.sys

I RemoteInstall\Setup\Language\Images\Dir_name$oem$$1\Drivers\Nic har jeg lagt samtlige filer i Ethernet mappen i den komplette driverpakke hentet fra Nvidia.

Jeg har lavet "OemPnp... = Driver\Nic" i ristndrd.inf og har genstartet servicen herefter.

Stadig samme fejl.
Avatar billede deploymentgeek Nybegynder
11. september 2006 - 01:10 #4
hejsa

Hvis det er Nforce drivers til Windows PE du skal bruge, skal du kigge på under artikler på www.windows-admin.com der ligger en guide der step by step forklarer hvordan du tilføjer nforce driver til WIndows PE image

Husk du IKKE må lave PE Imaget ram baseret da Nvidias drivere ikke understøtter dette, du skal lave et flat PE image hvilket der også ligger en artikel om på windows-admin.com