Avatar billede faxe Nybegynder
25. juni 2006 - 18:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Iframe opdatere ikke når siden reloader?

Hej Alle eksperter

Jeg er løbet ind i en mærkelig fejl som kun kommer nogle gange...

Jeg har en hovede side ved navnet main.asp og under den har jeg en del text og så henter jeg en iframe ind.

<iframe width="100%" height="200" id="editfield" name="editfield" src="include/udskriv.asp"></iframe>

Problemet er hvis jeg rediger noget i udskriv.asp og reloader main.asp er det ikke altid at den reloader min iframe, er der et fornuftigt svar på dette?

Det endelige spørgsmål er: Kan man sikre at den reloader iframe hvergang og hvordan?

På forhånd tak for jeres tid.

MVH
Faxe "Dame good beer"
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 18:53 #1
Det her står på alle mine (php) sider... og de caches ikke...
- Kender dog ikke opsætningen til brug i asp...

/* Sider skal ikke caches */
header('Expires: '.gmdate('D, d M Y H:i:s', (time()-86400)).' GMT');
header('Last-Modified: '.gmdate('D, d M Y H:i:s').' GMT');
header('Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate');
header('Cache-Control: post-check=0, pre-check=0', false);
header('Pragma: no-cache');
Avatar billede faxe Nybegynder
25. juni 2006 - 18:59 #2
Det kan være jeg ikke har sat det ind rigtigt, men hvis jeg har virker det ikke... Skal det stå et bestemt sted!

Der kommer ikke nogle fejl op så det må jo være lidt rigtigt...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 18:59 #3
Hmm, kan ikke få det samme problem her som du har :/
- Hjælper denne på inde i head på den side hvor dit
iframe tag er lagt på (ikke inde på iframe siden)...

<script type="text/javascript">
window.onload=function(){window.editfield.location.reload(true);}
</script>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 19:01 #4
Din side hedder: udskriv.asp <- Det er en asp side...

Mine headers var til min php sider (d.v.s. den skulle hvis
du havde php stå på selve den side der vises i iframen)...

[ Det her står på alle mine (php) sider... og de caches ikke...
- Kender dog ikke opsætningen til brug i asp... ]
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 19:03 #5
Den kode i 25/06-2006 18:59:30
- Forårsager dog en "dobbelt request" for
at være sikker på at den opdaterer siden...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 19:04 #6
Søgte lige... hjælper dette link?
http://www.9am.dk/artikler/cache.asp
Avatar billede faxe Nybegynder
25. juni 2006 - 19:39 #7
OK, gode artikler, men det hjalp ikke på mit problem....

Jeg fatter det ikke.... Det skulle da ikke være så svært, hvor vil den ikke bare reloade den....
Hvis du skulle have andre gode forslag så er jeg klar...
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 20:00 #8
- Din browser er sat til at cache eller du sidder bag en proxy server der
cacher... kan ikke rigtig komme med andre forslag da det burde virke... ???

- Du kan selvfølgelig også have download acceleratorer installeret eller
andet der cacher resultaterne ... ved dog ikke hvad det skulle være...

(har ikke lige flere forslag end det da det virker her...)
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 20:27 #9
Puha, kan godt selv bruge sådan et script så
jeg har skrevet noget fra bunden ... godt nok?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">
#followit{
position:absolute;top:10px;right:10px;
width:100px;border:1px solid #000;
}
</style>

<script type="text/javascript">
var tpops="bottom"; // "top" eller "bottom"
var tpopt=20; // Antal pixels fra top/bottom position
var rpops="right"; // "right" eller "left"
var rpopt=20; // Antal pixels fra right/left position
var trefval=10; // Antal ms. mellem alignment af div

var ww,wh,fi,fioh,fiow;

window.onload=function(){
ww=document.body.offsetWidth;
wh=(tmp=window.innerHeight)?tmp:document.documentElement.clientHeight;

tmp=document.getElementById("followit");
fi=tmp.style;fioh=tmp.offsetHeight;fiow=tmp.offsetWidth;
alignit(0);
setInterval("alignit(1);",trefval);
}

function alignit(tmp){
if(tmp==0){fi.top="auto";fi.right="auto";}

var dmcst=(tmenu=document.documentElement.scrollTop)?tmenu:document.body.scrollTop;
var dmcsl=(lmenu=document.documentElement.scrollLeft)?lmenu:document.body.scrollLeft;

tmpy=(tpops=="bottom")?wh-tpopt-fioh+dmcst:tpopt+dmcst;
tmpx=(rpops=="right")?ww-rpopt-fiow+dmcsl:rpopt+dmcsl;

fi.top=tmpy+"px";
fi.left=tmpx+"px";
}

</script></head>

<body onresize="alignit();" style="margin:0px;height:100%;">

<table style="width:100%;border:1px solid #000;"><tr><td>Test start<br><div style="height:700px;">&nbsp;</div><br>Test slut</td></tr></table>

<div id="followit">Test</div>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. juni 2006 - 20:27 #10
Hov forkert tråd ... undskyld
- har for mange vinduer åbent :D
Avatar billede faxe Nybegynder
15. august 2006 - 13:45 #11
Lukker spørgsmål!