Avatar billede tt2002 Nybegynder
25. juni 2006 - 11:21 Der er 4 kommentarer

indsætte automatisk dato + 1 etc.

Jeg er ved at lave en skabelon til huslejeudskrivning i min andelsforening og har derfor brug for følgende.

- Et felt, der indsætter dato i format "dd  mm  yyyy", men hvor dagen altid er 01 og måneden er den følgende måned. Dvs. hvis man udskriver i juni måned skal den skrive "01  07  2006".
- Et felt som det foregående, hvor måneden er den følgende i formatet "mmm yyyy" (det tror jeg i hvert fald det hedder). Den skal eksempelvis skrive "Juli 2006"

Jeg håber meget, det kan lade sig gøre
Avatar billede brynil Nybegynder
25. juni 2006 - 12:32 #1
Prøv at sætte denne ind i din skabelon.

Private Sub Document_Open()
Dim dt As Date

    dt = DateSerial(Year(Now), Month(Now) + 1, 1)
    ActiveDocument.Bookmarks.Item("dato1").Range.Text = dt

End Sub

Du skal oprette et bogmærke med navnet  dato1  hvor du vil have datoen indsat.
Avatar billede tt2002 Nybegynder
25. juni 2006 - 12:43 #2
så er vi igang med VB eller hvad?

jeg havde håbet det havde kunne klares under indsæt --> felt... men jeg ved bare ikke hvordan man så skaber formatet...
Avatar billede brynil Nybegynder
25. juni 2006 - 13:01 #3
Ja, felter må andre hjælpe dig med. Iøvrigt tager ovennævnte ikke hensyn til hvis der allerede er indsat en dato i bogmærket.

Hvis du vil gå videre med bogmærket, så se om du kan strikke en løsning sammen med hjælp herfra:

http://www.jojo-zawawi.com/code-samples-pages/code-samples.htm

Go' fornøjelse ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juli 2006 - 09:16 #4
Er problemet løst?
Hvis ikke - et forslag (med VBA):
Læg en tabel ind i opkrævningen sammen med teksten - fjern stregerne i gitterlinierne - via VBA kan de to datoer placeres, hvor det ønskes.
Skabelonen er i min udgave et .doc, der automatisk gemmes med et månedsNr:

Dim næstemåned As Date, dato1 As String, dato2 As String
Dim mdTabel As Variant
Dim xsti
Sub AutoOpen()
    hentSti
    opbygMånedsOpkrævning
End Sub
Private Sub hentSti()
    xsti = ActiveDocument.Path
    If Right(xsti, 1) <> "\" Then
        xsti = xsti + "\"
    End If
End Sub
Private Sub opbygMånedsOpkrævning()
Dim nxtMdNr As Byte

    mdTabel = Array("", "Januar", "Februar", "Marts", "April", "Maj", "Juni", "Juli", _
    "August", "September", "Oktober", "November", "December")

    With ActiveDocument.Tables(1)

Rem Beregn næste måned
        næstemåned = DateAdd("m", 1, Now)
        nxtMdNr = Month(næstemåned)

        dato1 = "01 " + Format(næstemåned, "mm yyyy", 2, 2)

        .Cell(1, 3).Select
        Selection.TypeText Text:=dato1

        dato2 = mdTabel(Month(næstemåned)) + " " + CStr(Year(næstemåned))
        .Cell(3, 4).Select
        Selection.TypeText Text:=dato2
    End With

Rem Gem som Måned_xx_Opkrævning.doc
    ActiveDocument.SaveAs xsti + "Måned_" + CStr(nxtMdNr) + "_Opkrævning.doc"
End Sub

Hvis du ønsker mere hjælp - så sig til - hvis jeg skalse opkrævningen - så send den til: pb@supertekst-it.dk