Avatar billede lasserasch Juniormester
24. juni 2006 - 02:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chilkat TypeLoad fejl. Hvorfor?

Hejsa.

Jeg har en c# kode, hvor jeg udviklet til en PDA!

Jeg har brug for at kunne downloade en fil via FTP, direkte på PDA'en. Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen FTP funktioner i VS 2005. Så jeg har downloaded en lille .dll fil fra nettet.

Jeg har tilføjet den som referece til mit project, men den virker bare ikke...

Jeg får hele tiden en "TypeLoadException" når jeg vil bruge den! Jeg forstår det ikke helt!

Håber en kan guide mig på rette spor! Her et udpluk af min kode! Det er hele koden fra toppen og ned til den linie hvor fejlen opstår!

using Chilkat;
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Collections;
using System.IO;

namespace FlexyOrder
{
    public partial class frmwaitscreen : Form
    {

        Chilkat.Ftp2 ftp2 = new Chilkat.Ftp2();

Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2006 - 03:04 #1
.NET 2.0 har ellers indbygget FTP support, men jeg ved intet pom CF
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2006 - 07:13 #2
Desværre findes klasserne System.Net.FtpWebRequest og System.Net.FtpWebResponse ikke i CF 2.0.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2006 - 07:19 #3
Jeg kunne forestille mig at Chilkat FTP egentlig ikke er beregnet til at køre under CF 2.0, og at fejlen skyldes at den forsøger at loade noget fra CF frameworket som simpelthen ikke er der.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 09:58 #4
Har du et stacktrace på den TypeLoadException?
Avatar billede lasserasch Juniormester
24. juni 2006 - 12:08 #5
Hej nielle. Du havde ret! Som den newbie jeg er i .net udvikling, havde jeg ikke lige taget højde for at .net mobileframework jo er meget begrænset i forhold til alm. .net framework til windows.

Jeg fandt en komponent, som kunne hvad jeg havde brug for! Smid et svar!

/Lasse
Avatar billede nielle Nybegynder
25. juni 2006 - 03:22 #6
Svar :^)