Avatar billede canon Nybegynder
23. juni 2006 - 16:23 Der er 1 løsning

MSN 7.5 og Live install gennem AD via GPO - winsrv2003

Jeg poster lige den på Engelsk :)
Svar selvfølgelig bare på dansk ;)
I got a problem with the installation of MS Messenger 7.5
I got the msi-file in %temp% and made a mst-file with exclusion (toolbar, iagree, etc.)

I can easily install the package with msiexec /i msn.msi transforms=msn.mst /qb

But when I try to do it through AD using GPO, the installation fails

First eventviewer error:
ID:101
the assignment of application msn7.5 from policy messenger7.5 failed. The error was : Fatal error during installation

Second eventviewer error:
ID:103
The removal ofassignment of application msn7.5 from policy messenger7.5 failed. The error was : Fatal error during installation

3th eventviewer error:
ID:108
Failed to apply changes to software installation settings. Software xhanges could not be applied. A previous log entry with details should exist. The error was : Fatal error during installation

4th eventviewer error:
ID:1085
The Group Policy client-side extension Software Installation failed to execute. Please look for any errors reoirted earlier by that extension.

Nogen som har fået det til at virke tidligere ??
Avatar billede canon Nybegynder
12. september 2006 - 22:10 #1
kuk