Avatar billede domindo Nybegynder
23. juni 2006 - 13:37 Der er 1 kommentar

Indlæg øverst?

har en gæstebog som fra flash snakker sammen med et php.doc.
Kunne godt tænke mig at de nyeste indlæg lå øverst, og ikke sidst som de gør nu, og uden at de gamle indlæg bliver slettet. Er der nogle der ved hvordan koden så skal se ud?
Vil gerne give 500. point for det.
link:www.nicod2.com/guestbook

Koden ser sådan ud:

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");

    $message = utf8_encode($message);

    $name = utf8_encode($name);

    $email = utf8_encode($email);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#CCCCCC\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}

function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Your Name <n@hotmail.com>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <n@hotmail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.nicod2.com";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
23. juni 2006 - 16:06 #1
ØØ  jeg kan ikke finde ud af php men kan finde ud af asp,  og i asp skal man bare sortere de forskellige beskeder med "desc"