Avatar billede mira96ac Praktikant
22. juni 2006 - 20:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pivottabel og gruppering

Hej

Jeg har et lille spørgsmål.

Jeg har en pivottabel som viser antal timer i henholdsvis uge 1, uge 2, uge 3, osv.

En række med f.eks. "emnet" fritid" i yderste kolonne til venstre og så ugerne vandret derudaf med timer nedenunder.

Kan man gruppere/sorterer UGERNE således at man får vist uge 1, uge 2, uge 3 og uge 4-52.

Altså de første 3 uger fuldt ud hver for sig, men de sidste 49 uger samlet i en total under en overskrift ?
Avatar billede axiom Nybegynder
22. juni 2006 - 20:56 #1
Hej

Du kan lave en ekstra data kolonne, hvor du laver en hvis sætning.
hvis uge kolonne = 1 eller 2 eller 3 så er kolonne lig uge kolonne ellers 4-52

Du skal så anvende den oprettede kolonne til at vise ugen

Håber det giver mening
Axiom
Avatar billede mira96ac Praktikant
22. juni 2006 - 20:59 #2
Det giver mening

Jeg leger lidt med det.

D får pointene
Avatar billede bak Seniormester
22. juni 2006 - 21:58 #3
Du kan også bare markere uge 1, 2, og 3 højreklikke og gruppere.
Derefter markerer du uge 4-52 og vælger at gruppere disse (de sidste skal vælges på den nederste af de nu to rækker med uger.