Avatar billede dranzer Nybegynder
22. juni 2006 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aktiver program

Hej. Jeg vil gerne lave at når man start sit program så kommer den op med en MsgBox hvor der står at man køre en demo version.

Så skal man kunne når man kommer ind i programmet skrive en key ind i en boks hvor man så trykker på aktiver også alle de næste gange man start programmet der kommer den ikke med nogen MsgBox hvor der står at man køre en Demo version.

Jeg vil tro den skal skrive nogen til Registreringsdatabasen. :o)

Er der nogen der kan hjælp med det eller nogen link???  ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juni 2006 - 20:09 #1
Læsning og skrivning fra registreringsdatabasen:

Imports Microsoft.Win32

Public Class Form1

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        TjekForAktivering()

        AktiverProgram("716939")
    End Sub

    ' Tjek for aktivering

    Private Sub TjekForAktivering()
        Dim localMachineNøgle As RegistryKey = Registry.LocalMachine

        Dim aktiveringNøgle As RegistryKey = localMachineNøgle.OpenSubKey("SOFTWARE\nielle")

        If aktiveringNøgle Is Nothing Then
            DemoBesked()
        Else
            Dim aktiveringNøgleVærdi As String = aktiveringNøgle.GetValue("nøgle")
            If aktiveringNøgleVærdi Is Nothing Then
                DemoBesked()
            Else
                If Not ValiderAktivering(aktiveringNøgleVærdi) Then
                    DemoBesked()
                End If
    End Sub

    Private Function ValiderAktivering(ByVal nøgleVærdi As String) As Boolean
        If nøgleVærdi = "716939" Then
            Return True
        Else
            Return False
        End If
    End Function

    Private Sub DemoBesked()
        MessageBox.Show("Du køre en demo version")
    End Sub

    ' Opret aktivering

    Private Sub AktiverProgram(ByVal nøgleVærdi As String)
        Dim localMachineNøgle As RegistryKey = Registry.LocalMachine

        Dim softwareNøgle As RegistryKey = localMachineNøgle.OpenSubKey("SOFTWARE", True)
        Dim aktiveringNøgle As RegistryKey = softwareNøgle.CreateSubKey("nielle")

        aktiveringNøgle.SetValue("nøgle", nøgleVærdi)
    End Sub

End Class
Avatar billede nielle Nybegynder
29. juni 2006 - 14:50 #2
Har du fået kigget på det?
Avatar billede websam Nybegynder
28. august 2006 - 21:16 #3
nielle >> jeg tror gerne han vil have lidt fortsat hjælp til dit forslag :

http://www.eksperten.dk/spm/728949

/Websam
Avatar billede dranzer Nybegynder
28. august 2006 - 21:42 #4
Lukket