Avatar billede damkel Nybegynder
22. juni 2006 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trigger problem. Ved update i triggeren sker mærkelige ting.

Hej

Når jeg opretter en ordrelinie skal varen oprettes i en anden tabel (R5). Det nummer varen får i R5 (fortløbene) skal så skrives tilbage på ordrelinien (felt R5).
Det går godt med den første ordrelinie, men for de næste går det galt. Den nye linie bliver godt nok opdateret, men i den forrige linie blankes feltet R5...

Jeg mangler hjælp fra en der er klogere end mig :-)

Her er SQL koden:

**************************************************
CREATE TRIGGER Nortec_maskine ON dbo.OrdLn
FOR  insert
AS

Declare
    @OrdNo int,
    @LnNo int,
    @ProdNo varchar(255),
    @Descr varchar(255),
    @MK int,  --Skal med i MaskineKartotek
    @Vaskeri int,
    @Maskine int,
    @MaxNo int

if ( (select trigger_nestlevel()) <2)
--check for nested kald
begin

    select @OrdNo=ordno, @LnNo=LnNo, @ProdNo=ProdNo, @MK=1, @Maskine = R5, @vaskeri = R4
    from inserted

    select @MaxNo = max(RNo) from R5
    set @maxNo = isnull(@maxNo, 0)
    insert into R5 (RNo, R4, Inf, Nm)
    Values (@MaxNo+1, @Vaskeri, @ProdNo, 'gummiged')

    update OrdLn
    set R4=@Vaskeri, R5= @MaxNo+1
    where
        OrdNo = @OrdNo and
        LnNo = @LnNo

end
Avatar billede damkel Nybegynder
23. juni 2006 - 12:59 #1
Er der virkeligt ikke nogen kloge hoveder der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 08:14 #2
Hvad mener du med forrige linie blankes i R5 - bliver den sat til NULL eller hvad mener du ?
Avatar billede damkel Nybegynder
26. juni 2006 - 08:02 #3
Hej Kryptos

Tak fordi du kiggede på det, men jeg har selv løst det.
Det viste sig, at det ikke var triggeren der var noget galt med, men en opsætningsfejl i det system jeg arbejdede i.
Der var en opsætning, så hver gang man gemte, så trak den værdien fra hovedet ned på alle linierne - på nær den jeg opdaterede med triggeren...
Da opsætningen blev rettet kørte triggeren som den skulle :-)
Avatar billede damkel Nybegynder
06. juli 2006 - 13:26 #4
Jeg lukker denne.