Avatar billede damkel Nybegynder
22. juni 2006 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trigger problem - ved update i trigger opdateres ikke korrekt

Hej

Når jeg opretter en ordrelinie skal varen oprettes i en anden tabel (R5). Det nummer varen får i R5 (fortløbene) skal så skrives tilbage på ordrelinien (felt R5).
Det går godt med den første ordrelinie, men for de næste går det galt. Den nye linie bliver godt nok opdateret, men i den forrige linie blankes feltet R5...

Jeg mangler hjælp fra en der er klogere end mig :-)

Her er SQL koden:

**************************************************
CREATE TRIGGER Nortec_maskine ON dbo.OrdLn
FOR  insert
AS

Declare
    @OrdNo int,
    @LnNo int,
    @ProdNo varchar(255),
    @Descr varchar(255),
    @MK int,  --Skal med i MaskineKartotek
    @Vaskeri int,
    @Maskine int,
    @MaxNo int

if ( (select trigger_nestlevel()) <2)
--check for nested kald
begin

    select @OrdNo=ordno, @LnNo=LnNo, @ProdNo=ProdNo, @MK=1, @Maskine = R5, @vaskeri = R4
    from inserted

    select @MaxNo = max(RNo) from R5
    set @maxNo = isnull(@maxNo, 0)
    insert into R5 (RNo, R4, Inf, Nm)
    Values (@MaxNo+1, @Vaskeri, @ProdNo, 'gummiged')

    update OrdLn
    set R4=@Vaskeri, R5= @MaxNo+1
    where
        OrdNo = @OrdNo and
        LnNo = @LnNo

end
Avatar billede damkel Nybegynder
22. juni 2006 - 10:36 #1
øv, kom til at lægge den op ved ej fejl - ville have give flere point...
Jeg ved ikke hvordan man sletter et spørgsmål, så jeg svarer selv på den og lægger den op igen...
Avatar billede snowball Novice
22. juni 2006 - 10:47 #2
Blot til infomation, så kan man godt hæve antallet af point efter et spørgsmål er oprettet. I menuen "Funktioner" ude i venstre side, er der et punkt der hedder "Afsæt flere point" og her kan man hæve antallet af point :)
Avatar billede damkel Nybegynder
22. juni 2006 - 11:27 #3
Hovsa, der var en menu man kunne folde ned, den så jeg ikke tidligere.
Tak for tippet :-)