Avatar billede iluka Nybegynder
21. juni 2006 - 21:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbindelse til WLAN med ældre kort

hej

Jeg har et trådløst netværk som virker fint. Jeg bruger WEP 128 bit kryptering, og bruger min laptop på det dagligt. Nu skal jeg have en ældre laptop på der ikke har indbygget WLAN så jeg har fundet to gamle WLAN PCMCIA kort frem. Problemet er bare at ingen af dem kan få forbindelse til mit WLAN! Samme nøgle, samme opsætning... Der sker bare aldrig noget. Windows prøver at få forbindelse i flere minutter, men der sker ikke noget.

Mit accesspoint er et D-Link og jeg prøver med henholdsvis et HP og et LinkSys kort.

Nogen ideer?
Avatar billede larsenj Nybegynder
22. juni 2006 - 10:55 #1
dine gamle WLAN kort opfylder krav om hastighed og sikkerhed som du har valgt at køre med ?

Jeg mener at kunne huske at de tidlige wlan pcmcia kort havde problemer med kryptering over 64 bit og slige tekniske sager ;)
Avatar billede iluka Nybegynder
25. juni 2006 - 21:08 #2
Det viste sig at problemet var relateret til antallet af trådløse netværk jeg kan se fra min lejlighed... en 10-12 stykker. Det betød at den kanal som blev valgt af access pointet ikke var understøttet af det gamle kort. Løsningen var at vælge kanal 11, som vist virker ret bredt, også blandt gamle netkort.