Avatar billede kris75 Mester
21. juni 2006 - 06:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Flere problemer med min Mysql database

Jeg er igang med at skifte host til Surftown. Da jeg uploadede forummet og fik installeret det, så fik jeg denne fejl, da jeg ville uploade den gamle database:
SQL-forespørgsel:

-- --------------------------------------------------------
--
-- Struktur-dump for tabellen `mybb_adminlog`
--
CREATE TABLE `mybb_adminlog` (
`uid` int( 10 ) unsigned NOT NULL default '0',
`dateline` bigint( 30 ) NOT NULL default '0',
`scriptname` varchar( 50 ) NOT NULL default '',
`action` varchar( 50 ) NOT NULL default '',
`querystring` varchar( 150 ) NOT NULL default '',
`ipaddress` varchar( 50 ) NOT NULL default ''
) TYPE = MYISAM

MySQL returnerede: Dokumentation
#1050 - Table 'mybb_adminlog' already exists

Er der en mulighed for måske at overskrive de dataer der står i den allerede oprettet database hos ST? Eller er det når jeg tager backup fra den gamle database at der måske skal være et flueben et eller andet sted? Tænkte det måske kunne være det når den skriver at 'mybb_adminlog' already exists
. Jeg bruger phpmyadmin.

Kris
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. juni 2006 - 06:33 #1
du kan med phpmyadmin vælge alle tabellerne i din nye database og droppe dem ... hvis du er SIKKER på at du ikke skal bruge noget af det...
Avatar billede kris75 Mester
21. juni 2006 - 07:34 #2
Det skal jeg ikke:-) Hvor gør jeg det henne i phpmyadmin?
Avatar billede hjochums Nybegynder
21. juni 2006 - 08:05 #3
Når du dumper tabellerne kan du vælge at droppe tabeller inden oprettelse.

DROP TABLE IF EXISTS 'mybb_adminlog'
CREATE ta... osv.

Det er sikkert en option i dump funktionen i dit program (Den findes i mysqldump :)).
Avatar billede kris75 Mester
21. juni 2006 - 08:15 #4
Det virkede! Hvis fsconsult også lige kommer med et svar, så kan i dele i porten. Tak for jeres hjælp!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. juni 2006 - 08:21 #5
jow jow