Avatar billede krusnof Nybegynder
20. juni 2006 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

At emaile til en fax

Hej alle

Jeg ved ikke om det er den rigtige katagori, men kunne ikke lige komme på andet.
Jeg ville gerne have muligheden for at sende en email til en fax. Jeg har en form, som skal faxes til Hong Kong, men har ingen fax.
Hvordan kan man gøre det, og hvad koster det?

Håber I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Kristian
Avatar billede leif Seniormester
20. juni 2006 - 21:33 #1
Hvad med at smutte forbi biblioteket, tilbyder de ikke stadig at sende en fax mod et beløb ?
Avatar billede krusnof Nybegynder
20. juni 2006 - 21:37 #2
Jo sikkert, men jeg vil gerne vide det til fremover. Så jeg har en (hurtig) løsning in-house. Tak for tippet ellers.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. juni 2006 - 21:43 #3
Du skal normalt have en eller anden fax-kort i din computer, og det koster jo ikke ret meget:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=130-16&goto=productinfo&mainfunc=link

Så vidt jeg er orienteret kan det desværre ikke foregå via bredbånd, kunne ellers godt selv bruge det!
Avatar billede pmejer Nybegynder
21. juni 2006 - 20:37 #4
Det er korrekt at man ikke kan faxe via bredbånd. Det er heller ikke særlig anbefalelsesværdigt at investere i et stykke faxsoftware med dertilhørende modem*. Det absolut mest enkle er at købe en billig fax, evt. brugt, eller en af disse nymodens *S* multimaskiner.

*En "almindelig" fax kan have problemer med at modtage fra faxmodems, da faxmodems sjældent overholder CCITT #1, eller, som det hed i gamle dage" Cirkulære 27A. F.eks. kan der opstå problemer omkring DIS signalleringen, lige som "Super G3" protokollen heller ikke understøttes, og kan give problemer med fallback.

//Peter
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. juni 2006 - 21:23 #5
Okay tak for inputtet. Så bliver jeg nok nødt til at gå på biblioteket eller investere i en telefonlinie til faxen.
Fotograf og pmejer læg lige svar, I hjalp begge. Tak.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. juni 2006 - 21:43 #6
OK ...havde da håbet der var kommet en med en løsning via bredbånd!
21. juni 2006 - 22:24 #7
PS: Engang have visse ISP'er (InternetUdbydere) en bestemt E-mail adresse som man kunne sende til - og det blev så automatisk videresent til ønsket FAX nummer. Den funktion findes vist ikke mere...
Avatar billede pmejer Nybegynder
26. juni 2006 - 12:05 #8
Svar
Avatar billede krusnof Nybegynder
26. juni 2006 - 12:43 #9
Mange tak.