Avatar billede laah Nybegynder
20. juni 2006 - 14:22 Der er 4 kommentarer

Langsom connect fra web-server til database-server

Problem:

Langsom connect fra asp-sider på web-server (Win2003-server) til
MySQL database-server (5.0.16-nt - Win2003-server)
Når forbindelsen er oprettet, så kører siderne uden problemer.
Hvis forbindelsen ikke bliver brugt i ca. 60 sek. så droppes
forbindelsen, og der skal oprettes ny forbindelse…

Interactive_timeout under System Varibles –> Connections er sat
til 28800 sek.
Wait-timeout er sat til 28800 sek. under system Varibles ->
Connections -> Networking

Løsningsforslag modtages med kyshånd…

Med venlig hilsen

Lars Aagaard
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2006 - 20:43 #1
connecter du paa serverens navn eller nummer ?

(jeg spekulerer paa om det evt. er DNS lookup som er langsomt)
Avatar billede laah Nybegynder
21. juni 2006 - 08:37 #2
Hej Arne,

Jeg connecter på ip-nummer.

Når web-serveren connecter til MySql-serveren, kan jeg se at der i MySqlAdmin, under Server Connection -> User -står "unauthenticated user", med Command: Connect. Dette kan jeg se med det samme.

Der forgår altså en eller anden form for "godkendelse" -og dette tager ca. 10 sek. Herefter er den logget ind som en godkendt MySql user i ca. 60 sek.

Med venlig hilsen

Lars Aagaard
Avatar billede laah Nybegynder
21. juni 2006 - 12:35 #3
Løsning er fundet: MySql Admin -> Startup Variables -> Networking -> klik "Disable name resolving" til - HUSK at stoppe og starte MySql igen.

/Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2006 - 02:31 #4
så var det DNS lookup bare på server og på client