Avatar billede webblaster Nybegynder
20. juni 2006 - 09:57 Der er 4 kommentarer

Hjælp med DeleteFile

Hej Eksperter..

Jeg har en lille problem jeg ønsker at slette nogle filer via asp (fso) men uanset om jeg bruger en relativ eller en fundstændig sti til de filer jeg ønsker at slette så kan asp ikke finde dem selv om at stierne er ok.. min asp kode ser sådan her ud:

File_Id = request.QueryString("Del_Id")
File_1 = "http://www.mitdomæne.dk/front_end/components/images/news/" & request.QueryString("Del_Me")
File_2 = "http://www.mitdomæne.dk/front_end/components/images/news/small_" & Request.QueryString("Del_Me")

Response.Write(File_Id & "<br />")
Response.Write(File_1 & "<br />")
Response.Write(File_2 & "<br />")

Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

if fs.FileExists(File_1) then

Response.Write("File_1 Exists<br>")

fs.DeleteFile(File_1)

end if
set fs=nothing

Set fs2=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

if fs2.FileExists(File_1) then

Response.Write("File_2 Exists<br>")

fs2.DeleteFile(File_2)

end if
set fs2=nothing
Response.Write("<a href=""" & File_1 & """>Big Image </a><br />")
Response.Write("<a href=""" & File_2 & """>Small Image</a><br />")
Avatar billede morhan Novice
20. juni 2006 - 10:08 #1
du kan ikke bruge internetstier sammen med fso. du skal have fat i den lokale sti, c:\...

Server.MapPath kan mappe fra relativ til fuld sti
Avatar billede webblaster Nybegynder
20. juni 2006 - 10:17 #2
jeg har prøvet med Server.MapPath men problemet er at delete filen ligger i en mappe som hedder admin som ligge på samme level som mappen front_end så en relativ sti ville komme til at hedde "../front_end/components/images/news/" & request.QueryString("Del_Me")".

Men Server.MapPath tillader ikke brugen af "../" så hvordan kommer man uden om det
Avatar billede webblaster Nybegynder
20. juni 2006 - 10:18 #3
Det skal lige siges at jeg ikke har tilgang til infomationer om den lokale sti
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
20. juni 2006 - 12:10 #4
prøv med
fs2.DeleteFile(File_2)
Server.MapPath("..\admin/ resten af stien")