Avatar billede domindo Nybegynder
20. juni 2006 - 01:33 Der er 5 kommentarer

gæstebog..

har en gæstebog som fra flash snakker sammen med et php.doc.
Kunne godt tænke mig at de nyeste indlæg lå først og ikke sidst som de gør nu. Er der nogle der ved hvordan jeg gør?
Koden ser sådan ud:

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");

    $message = utf8_encode($message);

    $name = utf8_encode($name);

    $email = utf8_encode($email);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#CCCCCC\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}

function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Your Name <n@hotmail.com>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <n@hotmail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.nicod2.com";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede well_r Nybegynder
20. juni 2006 - 08:42 #1
hmm
ud fra hva jeg kan se så henter du ikke oplysningerne her. Jeg tror faktisk at din flash fil læser din fil med indlæg.
Eneste jeg kan se her er at du åbner fopen(); med a+ og det er for at skrive til filen.
det du kunn gøre var at skifte a+ med a.. på den måde vil din "pointer" være i starten af filen. Du skal herefter bare indsætte teksten.
Vær opmærksom på at du ved brug af "a" kun ændrer FREMDTIDIGE indlæg. dvs indlæg som er der i forvejen ikke vil blive påvirket.
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juni 2006 - 09:08 #2
Brug en database i stedet for?
Avatar billede well_r Nybegynder
20. juni 2006 - 09:18 #3
Jakobdo
det er jo ikke sikkert at brugeren har mulighed for DB :D
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juni 2006 - 09:44 #4
Nej, men hvis muligheden er der, så giver det jo de bedste muligheder.
Avatar billede well_r Nybegynder
20. juni 2006 - 10:01 #5
rigtigt