Avatar billede viking2 Nybegynder
19. juni 2006 - 21:30 Der er 7 kommentarer

Roaming profile og wireless

Hei
Er det nogle som kan hjælpe mig med dette? Jeg har en windows 2003 server med AD hvor jeg har lavet nogle roaming profiles. Jeg vil gerne have mulighed for at logge på og af disse profiles via wireless connection på nogle laptops. Mine laptops kører Intel Pro 2100 WiFi cards.
Problemet er som følger:
Jeg kan sagtens logge på profilene da jeg har aktiveret Tilslut før logon i min wireless klient. Problemet opstår når jeg skal logge af og gemme de forandringer jet har lavet på min profil. Min laptop lukker jo ned for wifi forbindelsen før den forsøger at gemme data til serveren. Er det nogle som ved hvordan man kan løse dette? (PS. beklager evt dårlig dansk, er nemlig nordmand)
Jeg har testet via kabel og det fungerer glimrende. Ergo er det min wifi forbindelse som skaber problemet.
Avatar billede foralias Praktikant
20. juni 2006 - 08:35 #1
Hvis du kører med XP på maskinerne vil jeg råde dig til at bruge windows egen wireless software. Det er det eneste der fungere hos os. Vi har nemlig været hele møllen igemmen.
Avatar billede viking2 Nybegynder
20. juni 2006 - 20:26 #2
Ja, jeg kører med XP på mine laptops. Jeg har testet med windows klienten, men jeg får fortsatt samme problem. Min wireless forbindelse bliver afbrudt før jeg får gemt mine endringer på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2006 - 03:07 #3
Bruger du windows til at sætte forbindelsen op, eller noget software som følger med det trådløse netkort
Avatar billede foralias Praktikant
23. juni 2006 - 07:08 #4
Hvad er det for nogle laptops du har. Jeg har lige tjekket mine DELL maskiner, der er der nogle optioner i forbindelse med opstart af wireless.
Avatar billede viking2 Nybegynder
23. juni 2006 - 12:41 #5
Jeg bruger Latitude D410. Det er Intel sin egen wireless klient jeg bruger (Intel ProSet v10).
Avatar billede foralias Praktikant
23. juni 2006 - 15:29 #6
Intels wireless klient har jeg ikke gode erfaringer med. De gange jeg har prøvet var på en D510, og da jeg gik over til at bruge XP's egen indbyggede wireless klient fungerede det bare perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 00:41 #7
Jeg er enig, brug intel driveren men ikke manageren, brug istedet windows xp's egen wireless klient. hvis altså du vil have det til at virke som du beskriver i problemet.