Avatar billede lopper Nybegynder
19. juni 2006 - 15:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VB.NET Service Delete files

Hi

Jeg har lavet en service der skal delete alle filer i en folder..
Når jeg køre det fra console køre det fint...
Min service installere også ok, men den deleter ikke filerne.
Har prøvet at køre den som local og administrator service...
Her er min lille service som køre på en timer.

Imports system.IO

Public Class Service1

    Protected Overrides Sub OnStart(ByVal args() As String)
        ' Add code here to start your service. This method should set things
        ' in motion so your service can do its work.
        Timer1.Enabled = True

    End Sub

    Protected Overrides Sub OnStop()
        ' Add code here to perform any tear-down necessary to stop your service.
        Timer1.Enabled = False

    End Sub

    Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick

        Console.WriteLine("Folder created:")

        Dim Path As String = "M:\Delete\"
        Dim aFiles() As String = System.IO.Directory.GetFiles(Path)
        For Each sFile As String In aFiles
            ' delete the file...
            System.IO.File.Delete(sFile)
        Next

    End Sub

End Class
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. juni 2006 - 15:53 #1
og din service har rettigheder til at slette?
Avatar billede lopper Nybegynder
19. juni 2006 - 15:57 #2
ja den køre som administrator
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. juni 2006 - 16:07 #3
Nu er jeg ikke VB mand ( c# ), men skal man ikkehave et par attributter i sin  assemblyinfo fil a la:

[assembly: ApplicationActivation(ActivationOption.Server)]
[assembly: ApplicationAccessControl(false, AccessChecksLevel = AccessChecksLevelOption.Application, Authentication = AuthenticationOption.None)]
Avatar billede lopper Nybegynder
20. juni 2006 - 08:21 #4
Jeh har en ServiceProcessInstaller og ProjectInstaller det skulle gerne være det man skal bruge....

ProjectInstaller er der hvor jeg giver min service navn og description mm.
ServiceProcessInstaller skriver man account "localsystem eller andet"

Tror mere det har noget med adgang til at bruge system.io fra min service men jeg ved det ikke helt...
Avatar billede lopper Nybegynder
20. juni 2006 - 11:27 #5
Hi så har jeg løst det !!!

Når man laver en service må man ikke bruge form.timer men man skal gerne bruge system.timer så nu ser det sådan her ud og det køre super godt...
Imports system.IO
Imports System.Timers

Public Class Service1

    Dim t As New System.Timers.Timer(2000)

    Protected Overrides Sub OnStart(ByVal args() As String)
        ' Add code here to start your service. This method should set things
        ' in motion so your service can do its work.
        AddHandler t.Elapsed, AddressOf TimerFired

        t.Enabled = True

    End Sub

    Protected Overrides Sub OnStop()
        ' Add code here to perform any tear-down necessary to stop your service.
        t.Enabled = False
    End Sub

    Public Sub TimerFired(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Timers.ElapsedEventArgs)
        'Do stuff Here
        Dim Path As String = "C:\folder\"
        Dim aFiles() As String = System.IO.Directory.GetFiles(Path)
        For Each sFile As String In aFiles
            ' delete the file...
            System.IO.File.Delete(sFile)
        Next
    End Sub

End Class