Avatar billede marikke Nybegynder
10. maj 2001 - 08:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem to formularer

Jeg har to formularer baseret på samme forespørgsel. Den ene er en alm. formular, den anden er med nogle af de samme oplysninger, men i listeform.
Problemet er, at hvis jeg retter en adresse og postnr. i den alm. formular, bliver det ikke ændret automatisk i listeformularen. Hvad er der mon galt?
Avatar billede fransen Nybegynder
10. maj 2001 - 08:23 #1
har du tjekket i den grundlæggende tabelstruktur, om der virkeligt er opdateret?
hvis der er vil listeformen også vise rettelsen via forespørgslen.
10. maj 2001 - 09:59 #2
Du mangler bare en opdatering af formularen. Hvis du lukker og åbner igen, vil ændringerne være der. Eller hvad?

Hvis de stadig ikke er der, skyldes det, at de rent faktisk ikke bliver gemt, når du lukker den alm. formular. Dette kan ske, hvis du har noget kode, hvor fejlhåndteringen undertrykker den fejlmeddelelse, der kommer, når du forsøger at gemme.

Hvis ændringerne er der næste gang du åbner listeformularen, så skal du blot sørge for at opdatere formularen (så du er fri for at lukke og åbne igen).

Der er flere måder at gøre det på. Én af dem, er at opdatere listeformen, når du gemmer posten i den alm. formular.

Private Sub Form_AfterUpdate()
  Forms!Listeform.requery
End sub

/Thomas
Avatar billede marikke Nybegynder
03. september 2002 - 08:20 #3
Tak for hjælpen, det virker
Undskyld forsinkelsen