Avatar billede astengaard Nybegynder
19. juni 2006 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Submit form og åbn popup

Jeg har en form som skal submittes og åbne et popup-vindue.
Jeg kan godt finde ud af de to ting hver for sig, men hvordan kombinerer jeg det?? (Javascript er ikke min stærke side :-) )

Jeg har følgende form:
    <form method="post" name="testForm" action="https://xxx.dk/test.aspx" onsubmit="return doPopup();" target="Test">

Javascript koden er:
function doPopup() {
  newwin = window.open('','Test','status,width=800,height=500,modal=no,menubar=no');
  newwin.focus();
  if(!self.name) {
    self.name = 'testwin';
  }
  if (!newwin.parentWindow) {
    newwin.parentWindow = self;
  }
  return true;
}
//-->
</script>

Hvis jeg submitter formen manuelt, så fungerer det fint, men hvis jeg submitter via JS med:
<SCRIPT>document.forms["testForm"].submit();</SCRIPT>

Så bliver formen submitted i et alm. vindue...

Hvordan får jeg submitted via doPopup??
Avatar billede astengaard Nybegynder
19. juni 2006 - 10:44 #1
Hmmm, nogen gange kan det betale sig at søge lidt, der er gemt meget guld på eksperten.dk

Jeg har fundet ud af at "klikke" på knappen via JS, så vinduet åbner rigtigt, men jeg vil selvfølgelig gerne høre, hvis der er en pænere løsning.
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juni 2006 - 13:08 #2
3 spørgsmål længere nede...
http://www.eksperten.dk/spm/716153
Ved ikke om det hjælper ?
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juni 2006 - 13:09 #3
... kigger lige på den ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juni 2006 - 13:13 #4
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">
#abc{width:150px;border:25px solid #000;padding:25px;margin:50px;}
</style>

<script type="text/javascript">
function doPopup(){
newwin = window.open('','Test','status,width=800,height=500,modal=no,menubar=no');
document.testForm.submit();
}

window.onload=function(){doPopup();} // Autosubmit p.t. deaktiveret
</script>

</head><body>
<form method="post" name="testForm" action="1234.html" onsubmit="doPopup();return false;" target="Test">
<input type="text" value="test" name="tester">
<input type="submit" value="afsend">
</form>
</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. juni 2006 - 13:13 #5
window.onload=function(){doPopup();} // Autosubmit p.t. deaktiveret
->
// window.onload=function(){doPopup();} // Autosubmit p.t. deaktiveret
... ellers er den ikke deaktiveret p.t. :D
Avatar billede astengaard Nybegynder
20. juni 2006 - 11:01 #6
Mange tak!
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. juni 2006 - 11:43 #7
Så lidt, og tak for point :o)