Avatar billede simoom Nybegynder
19. juni 2006 - 00:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

load form options fra tabel

Jeg vil gerne lave enform med en del options som skal findes i en tabel men hvordan gøres det?

Jeg har prøvet at par php+mysql introduktioner nu, men det dækker ikke helt det som jeg har brug for.

Så kan det lade sige gøre, og hvor kan jeg evt læse mere om hvordan det gøres.

Det næste form felts liste af options skal så afhænge af hvad man hvad i det første input felt.

Håber nogle kan hjælpe for jeg ved snart ikke hvor jeg skal lede for at finde svaret.
Avatar billede simoom Nybegynder
19. juni 2006 - 14:17 #1
Fandt lige selv et eksempel:
The enhanced_list_box PHP function
function enhanced_list_box($options){

  $sql  = "select " . $options[id_field];
  $sql .= ", " . $options[value_field];
  $sql .= " from " . $options[table];

  /* append any where criteria to the sql */
  if(isset($options[where_statement])) {
    $sql .= " where " . $options[where_statement] ;
  }

  /* set the sort order of the list */
  $sql .= " order by " . $options[value_field];

  $result = mysql_query($sql)
            or die("error in SQL");

echo <select name=", $options[id_field], " size="1">;

while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM))
{
  if($row[0] == $options[highlight_id]) {
    echo <option value=", $row[0], " SELECTED>,
        $row[1], </option>;
  } else {
    echo <option value=", $row[0], ">,
        $row[1], </option>;
  }

echo </select>;
}

http://www.cgi-interactive-uk.com/populate_combo_box_function_php.html

Men hvordan laver man en rigtig combo box hvor to felter vælges.

F.eks. var 1 kontinent (værdier: Noramerika, Europa...), hvorefter man kan vælge land, hvor listen af lande selvfølgelig afænger at valget af kontinent.

Skal jeg lave det som en include hvor resulatet af det første valg sendes videre, koden ala eksemplet over over gentages så, dog med et ekstra kontinent kriterie. Eller er der en smartere måde at vælge to felter, hvor valg nummer to afhænger af første valg?
Avatar billede simoom Nybegynder
15. august 2006 - 00:07 #2
lukker