Avatar billede onmouse Nybegynder
10. maj 2001 - 06:52 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Vis kilde

Jeg har bemærket at på enkelte web-sites kan man ikke se kilde filer ( Vis kilde ).
Hvordan kan det være, og hvordan kan man gører det ?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. maj 2001 - 06:57 #1
det gør de med et simpelt java script

<script language=\"JavaScript\">
<!-- // Begin hiding from old browsers

// (Rightclick:) This section disables right click in MSIE and Netscape
function right(evnt) {
if (navigator.appName.toUpperCase().match(/NETSCAPE/) != null) {
if (evnt.which >= 2){
alert(\"Sorry this function is disabled, by WebmasterDK.dk\");
return false;
}
else
if (event.button>=2)
alert(\"Sorry this function is disabled, by WebmasterDK.dk\");
}
document.onmousedown=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// (Resize:) End rightclick disable section

// End hiding -->
</script>
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. maj 2001 - 06:58 #2
hvis du skulle komme på en sådan side så prøv og gør følgende:
højreklik oghold tasten nede
tryk på spcabar(mellemrum)
giv nu slip på din muse tast!
Avatar billede otis Nybegynder
10. maj 2001 - 07:14 #3
<body oncontextmenu=\"return false\">
Kortere, og mere effektiv :-)

/Otis
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. maj 2001 - 07:15 #4
Læs denne artikel før du bruger det:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=46
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. maj 2001 - 07:16 #5
pis, og så vatr det at jeg lige havde glemt den, også selv om det kun er en uge siden at jeg sidst fik den at vide! :)
Avatar billede otis Nybegynder
10. maj 2001 - 07:17 #6
hehe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. maj 2001 - 07:22 #7
Mere effektiv med <body oncontextmenu=\"return false\"> ?
Det virker tilsyneladende ikke i version 4 browsere. Iøvrigt kan
ethvert forsøg på at omgås gemning af kildeteksten omgås.
Det frarådes.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. maj 2001 - 07:42 #8
Og med min kan man angive en bestemt fejl meddelse!
Avatar billede otis Nybegynder
10. maj 2001 - 07:45 #9
jeg synes da at det er smartere at den bare retunerere falsk, hvis den skal noget frem for en alert, men ok, hvis den ik virker i v. 4

Hmm Så kom frisk OPEN SOURCE
LOL

/Otis
Avatar billede disky Nybegynder
10. maj 2001 - 08:16 #10
onmouse:

du kan IKKE beskytte din webside imod at folk ser din source.

At forsøge at forhindre højre click er direkte amatør agtigt.

Jeg kan bare logge på din webserver med Telnet og hente siden, og du kan overhovedet ikke forhindre det.

Eller bare gå op i browserens view/vis menu og vælge det det.

Så kort fortalt \'don\'t waste your time\'
Avatar billede nute Nybegynder
10. maj 2001 - 09:56 #11
enig med disky !! husk at når du \"beskytter\" din kode ved å forhindre brukere å høyreklikke, så frarøver man brukeren alle andre options som ligger på popup menyen...print, add to favorites, back og flere andre valg man kan ha lagt inn selv.

Hvis du har så dyrebar, spesiell, revolusjonerende og fantastisk kode så bør du finne en litt smartere måte å beskytte din kode på. *Alle* kan se din kode uten store problemer !!

Og en ting til...hvor mage ganger har ikke du brukt funksjonen selv, for å lære deg litt HTML eller JavaScript ??

Nope...å frarøve brukere muligheten til å høyreklikke er iallefall én ting som gjør at jeg ikke vil besøke et site...tsk, tsk...

/nute
Avatar billede astalavista Nybegynder
10. maj 2001 - 10:06 #12
<script language=\"JavaScript1.2\">

if (window.Event)
document.captureEvents(Event.MOUSEUP);
function nocontextmenu()
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}
function norightclick(e)
{
if (window.Event)
{
if (e.which == 2 || e.which == 3)
return false;
}
else
if (event.button == 2 || event.button == 3)
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}
document.oncontextmenu = nocontextmenu;
document.onmousedown = norightclick;
</script>

den her gør det lidt \"sværer\" da du overhoved ikke har muligheen for højre klik, tasten vil bare virke \"død\".

/A
Avatar billede disky Nybegynder
10. maj 2001 - 10:07 #13
astalavista.

Ja og hvad skulle det hjælpe ?

Jeg vælger bare \'vis/kilde\' så ser jeg koden.

Sites der forsøger at forhindre det er totalt amatør agtige.

Avatar billede astalavista Nybegynder
10. maj 2001 - 10:11 #14
disky  >> prøv at læs spm\'et gang til, det er jo den manden spørger om, han spørger ikke efter en alert boks, han spørger ikke hvordan man omgås dette, han spørger hvordan det er lavet og jeg svare...

/A
Avatar billede disky Nybegynder
10. maj 2001 - 10:12 #15
ja og ?

Vi andre forsøger at forklare \'mouse\' at det er absurt at gøre det. Som Nute skriver forhindre det alt den funktionalitet som er gemt i højre museknap, og det til ingen verdens nytte
Avatar billede astalavista Nybegynder
10. maj 2001 - 10:13 #16
hvis siden ligger i et framesæt, kræver det lidt mere, men SANDT, man vi altid kunne se kilde koden...
Avatar billede onmouse Nybegynder
10. maj 2001 - 10:13 #17
Det var et meget åbent spørgsmål, indrømmet !. Og alle burde egentligt have point, fordi der både var script og forklaringer på hvordan man gør og hvorfor man ikke bør gører det. Derfor tillader jeg mig at dele point
Avatar billede astalavista Nybegynder
10. maj 2001 - 10:15 #18
disky  >> lad os lige blive enige, jeg er også imod højre klik, men nu er det så ledes at hver mand har sin smag,...

/A
Avatar billede disky Nybegynder
10. maj 2001 - 10:15 #19
helt enig
Avatar billede astalavista Nybegynder
10. maj 2001 - 10:16 #20
p.s. på min funktion kan du ikke gøre det med \"ENTER\" som >>webmasterdk<< skriver.

/A