Avatar billede mulden Nybegynder
18. juni 2006 - 17:38 Der er 2 kommentarer

Jeg vil have vandret scroll - ingen lodret

Ok, det her spørgsmål er lidt omvendt alle andre, derfor har jeg også foretaget et ekstremt antal søgninger, men alle gav det modsatte resultat, af hvad jeg ønskede.
Jeg har en side med et CuteNews nyhedssystem, og jeg kunne godt tænke mig, at nyhederne blev tilføjet vandret i stedet for lodret. Så jeg søgte på deres forum, og fandt en guide, men uden den gav det helt ønskede resultat.
Så nu har jeg et problem der hedder, at jeg den tilføjer nyheder lodret, men så snart der ikke er plads til flere, så laver den bare en ny tabelrække nedenunder. Ergo, den bryder ikke bare siden, og laver scrollbar - som jeg vil have den til. Hvis det er lidt uforståeligt, kan i se det hele her:
http://mulden.org/hori.php

Jeg har sat nogen x- og y overflow tags ind i CSS'en, men intet hjælper det. Og de timers bøvl jeg har haft, er ingen steder ført hen, så nu håber jeg, at i kan hjælpe mig.
I kan se CSS'en her:
http://mulden.org/horizontal.css

Kort og godt: Jeg vil have, at der kommer vandret scroll i stedet for lodret.
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. juni 2006 - 22:33 #1
html{
    overflow-y: hidden;
    Overflow-x: scroll;
}

body {
    font: 0.7em Georgia;
    color: #999999;
}

.cells {
padding-right: 100px;
padding-left: 100px;
margin-left: 300px;
margin-bottom: 0px;
margin-top: 0px;
margin-right: 300px;
float: left;
}

.cells img {
width: 150px;
height: 0px;
margin: 5px;
}
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. juni 2006 - 22:36 #2
Prøv denne ind i adresselinjen og enter...

java script:tmp=document.documentElement.style;tmp.overflowY="hidden";tmp.overflowX="auto";void(0);

^ - Det skifter lige stylen (ikke fysisk på serveren
men kun virtuelt i din browser via. javascript)