Avatar billede nizo Nybegynder
18. juni 2006 - 15:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

decimal tal?

Hej,

Jeg har lavet en simpel lommeregner med de mest basale funktioner.. Dog virker komma ikke endnu da jeg bruger Int.. Jeg gemmer tingene i en string for at hive det ud og lave det til Int -> StrToInt()

Men nu vil jeg gerne have komma tal til at virke, hvad pokker gør jeg? Jeg har hørt til om at jeg skal bruge noget der hedder extended, men hvordan kommer det til at hænge sammen, osv.?

På forhånd tak
Avatar billede dkn Nybegynder
18. juni 2006 - 16:05 #1
brug strtofloat og floattostr gem dem så i en variable af typen double eller lign
Avatar billede nizo Nybegynder
18. juni 2006 - 16:55 #2
Jeg får fejlen

"[Error] Unit1.pas(237): Operator not applicable to this operand type"

og der står:

result := cInt1 div cInt2;

cInt1 og cInt2 er begge registreret som double's
Avatar billede dkn Nybegynder
18. juni 2006 - 17:11 #3
brug "/" som divider og "*" som gange
Avatar billede nizo Nybegynder
18. juni 2006 - 18:24 #4
perfekt :P

Hvis du lige svare på det her bonus spørgsmål får du 5 point oven i :)

Er der en måde jeg kan skifte farve på den tekst jeg har markeret i fx en Memo?
Avatar billede dkn Nybegynder
18. juni 2006 - 20:53 #5
ikke i memo af standard.
Du skal bruge richedit istedet og se på følgende:

.SelStart := 0;
.SelLength := 10;
.SelAttributes.color := clred;
.SelAttributes.Style := [];
Avatar billede nizo Nybegynder
18. juni 2006 - 22:11 #6
Hmm.. Jeg kigger på det :)

Tak for svaret !