Avatar billede mark_j Nybegynder
17. juni 2006 - 21:31 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ftp klient der kan ændre mappe rettigheder

Jeg har et asp.net webhotel hos unoeuro.com, jeg har et problem med at asp.net 2.0 ikke kan skrive til en access database uden at have skrive rettighder til mappen som databasen ligger i. Jeg tænkte om det er muligt at få en ftp klient der kan ændre rettigheder på et webhotel der køre IIS.
Avatar billede tblaster Nybegynder
17. juni 2006 - 21:49 #1
FlashFXP kan du bruge til at sætte rettigheder på dine mapper:
http://www.inicom.net/pages/en.ffxp-home.php

Du højreklikker bare på en given mappe når du er logget på ftp'en og vælger "Change Atrributes (CHMOD)". Men jeg tror ikke du skal regne med at det virker, da det afhænger af indstillingerne på serveren og dens ftp program.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. juni 2006 - 21:57 #2
Jeg vil anbefale FileZilla (gratis): http://filezilla.sourceforge.net/

Højreklik på mappen og vælg "File Attributes..."
Avatar billede mark_j Nybegynder
17. juni 2006 - 22:06 #3
Jeg bruger Filezilla(kanon program) men det kan åbenbart kun gøre det på linux servere ellers er det som tblaster udbyderen indstillinger der forhindre mig, det er bare lidt træls ikke at kunne skrive til sin database
Avatar billede tblaster Nybegynder
17. juni 2006 - 22:23 #4
Du kan altid (næsten da) skrive til din udbyder og bede dem om at sætte de pågældende rettigheder på mappen. Jeg har altid kunnet få mine til det, hvis de altså ikke selv har givet mig adgang til det.
Avatar billede mark_j Nybegynder
17. juni 2006 - 22:31 #5
Jeg prøver at ændre rettigheder med flashfxp og hvis det ikke virker  skriver jeg til dem.
Avatar billede mark_j Nybegynder
17. juni 2006 - 22:52 #6
Jeg kan ikke connecte med flashfxp, lidt mystisk der er ingen problemer med filezilla?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. juni 2006 - 22:59 #7
Du kan ikke ændre skriverettighederne på mapperne, når du kører på windows, der skal du enten bruge den mappe dit webhotel har stilt til rådighed med skriverettigheder, bede dem om det, eller hvis de har et kontrolpanel, du kan gøre det.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. juni 2006 - 23:00 #8
Det er noget med windows, som blokere det.
Avatar billede goose Nybegynder
23. juni 2006 - 14:20 #9
Mig bekendt er der da skriverettigheder på alle mapper hos Unoeuro, det er der da ihvertfald på mit hotel hos dem?

/Goose
Avatar billede mark_j Nybegynder
23. juni 2006 - 20:05 #10
Jeg skrev til unoeuro og de lavede skrivereetigheder på den mappe databasen ligger i, og nu køre det, goose det vist kun når du asp.net og access sammen der bliver et problem.
ttopholm og tblaster i må smide et svar, så for i point
Avatar billede tblaster Nybegynder
23. juni 2006 - 20:55 #11
.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
24. juni 2006 - 01:14 #12
det var så lidt