Avatar billede hent-det Nybegynder
17. juni 2006 - 16:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formel sender forkert data til databasen

Jeg har lavet et lille system hvor jeg via en formel sender info til min database. Problemet er at den laver om på det jeg sender til databasen. Men det er kun når jeg laver HTML i det jeg sender.

F.eks hvis jeg laver en <a href="test.dk">test</a> sætter den mærkelige "/" ind i koden.

Er det muligt at få den til KUN at skrive det jeg skriver i formlen?
Avatar billede nielle Nybegynder
17. juni 2006 - 17:25 #1
Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede hent-det Nybegynder
17. juni 2006 - 17:33 #2
Her er mine formler

<form action="news3.php?act=add" method="post">
            <table>
                <tr>
                  <td><strong>Emne:</strong></td>
                  <td><select name="emne">
            <option value="Tekst koder" SELECTED>Tekst koder</option>
            <option value="Billede koder">Billede koder</option>
            <option value="Cool tekst">Cool tekst</option>
            <option value="Bokse">Bokse</option>
            <option value="Rulle tekst">Rulle tekst</option>
            <option value="Scrollbars">Scrollbars</option>
            <option value="Andet">Andet</option>
</td></select></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><strong>Forfatter:</strong></td>
                  <td><input type="text" name="forfatter" size="53"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><strong>Date:</strong></td>
                  <td><input type="text" name="dato" size="53"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><strong>Ikon:</strong></td>
                  <td><input type="text" name="icon" size="53" /></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><b>Overskrift:</b></td>
                  <td><input type="text" name="overskrift" size="53"></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><b>Beskrivelse</b></td>
                  <td><textarea name="beskrivelse" rows="3" cols="40"></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><strong>Kode:</strong></td>
                  <td><textarea name="koden" rows="3" cols="40"></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                  <td><strong>Eksempel:</strong></td>
                  <td><textarea name="eksempel" rows="3" cols="40"></textarea></td>
                </tr>
                <tr>

                </tr>
                <tr>
                    <td></td>
                    <td><input type="submit" name="submit" value="Tilføj Nyhed" />                  </td>
                </tr>
            </table>
        </form>
Avatar billede nielle Nybegynder
17. juni 2006 - 17:40 #3
Men det er koden i news3.php som er den interessante. :^)
Avatar billede hent-det Nybegynder
17. juni 2006 - 17:45 #4
ah

<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "..", "..");
mysql_select_db("...");
if(isset($_POST['submit']) && $_REQUEST["act"] == 'add'){
    $overskrift = ($_POST['overskrift']);
    $emne = ($_POST['emne']);
    $beskrivelse = ($_POST['beskrivelse']);
    $icon = ($_POST['icon']);
    $dato = ($_POST['dato']);
    $forfatter = ($_POST['forfatter']);
    $koden = ($_POST['koden']);
    $eksempel = ($_POST['eksempel']);
    $insert = mysql_query("INSERT INTO arto (overskrift, koden, eksempel, dato, forfatter, icon, beskrivelse, emne) VALUES ('$overskrift', '$koden', '$eksempel', '$dato', '$forfatter', '$icon', '$beskrivelse', '$emne')")  or die(mysql_error());?>
<b>Din nyhed er blevet tilføjet til databasen! <a href="example.php">skriv ny nyhed</a> <a href="www.hent-det.dk/index.php">forside</a></b><?
}
?>
Avatar billede nielle Nybegynder
17. juni 2006 - 17:53 #5
Har du prøvet at kigge direkte i databasen hvad der står der?

Altså, hvis du skriver:

<a href="test.dk">test</a>

- i dit kode-felt i formularen, hvad ender der så med at ståi databasefeltet?
Avatar billede nielle Nybegynder
22. juni 2006 - 21:23 #6
Hvad med noget respons?
Avatar billede hent-det Nybegynder
04. august 2006 - 13:22 #7
lukker
Avatar billede nielle Nybegynder
04. august 2006 - 16:47 #8
Nå?