Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 00:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside i en tabel

jeg vil lave links til en hjemmeside, men i stedet for at åbne i et andet eller samme browser vindue, så skal den åbne siden i en celle i en tabel.
Hvordan gør jeg det? uden brug af frames
Avatar billede apo Praktikant
17. juni 2006 - 00:10 #1
Det mener jeg ikke, du kan uden at bruge en <iframe>.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 00:40 #2
Jamen hvad er forskellen på en <frame> og en <iframe>?
Avatar billede apo Praktikant
17. juni 2006 - 00:59 #3
Kort forklaret: Frames er en måde, at opbygge et dokument på. Iframes er indlejringer af andre dokumenter i et hoveddokument.

Du kan lege lidt med iframes, og se om det kan bruges. Indsæt f.eks. følgende kode i en tabelcelle:

<iframe src="side.html" name="minIframe" style="width:400px; height:200px;" frameborder="0"></iframe>

src="side.html" er angivelsen af stien til det dokument, du vil hente ind i din iframe.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 08:14 #4
Ja, men problemmet opstår stadig :), så jeg må hellere fortælle nærmere hvad mit problem er.

Jeg spiller et online rpg spil www.metrowars.com (hvis du opretter en bruger må du gerne bruge mit ref. link http://metrowars.com/register.php?REF=12536 så tjener jeg 5 guld).

Det kan godt tage en krig at komme igennem menuerne i dette spil, hvor direkte links vil lette hverdagen. Derfor har jeg prøvet at oprette et site, hvor man har korte links i venstre side og selv spillet i højre side.

Det virker fint, hvis man husker at logge ind på www.metrowars.com inden man skifter til min side www.dinit.dk/metrowars i samme browser vindue. Jeg ville gerne at man kunne logge ind direkte fra min side så man undgår proceduren med at først åbne metrowars.com og så min side bagefter.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. juni 2006 - 09:26 #5
Link denne side i Iframen først

http://metrowars.com/login.php
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 09:31 #6
det virker ikke
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 09:35 #7
måske opstår problemet fordi der bliver brugt javscript i login, som prøver at udføres på min side i stedet for på metrowars?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
17. juni 2006 - 18:28 #8
Ja det lyder rimeligt.. Ved ikke lige hvordan du kan omgå dette andet end at opfordre brugerne til at logge sig ind først.
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. juni 2006 - 21:19 #9
I en del online spil er det direkte ulovligt at frame deres login side
... fordi man kan i nogle tilfælde opsnappe kodeord m.v. (læs:phishing m.v.)
- Tror derfor du bør spørge om tilladelse til framing først :o)

... ville heller aldrig selv logge ind via framing på andre sider
- næste mulighed vil selvfølgelig være en direkte postning af dataerne fra i en formular lagt i din iframe inde på dit eget domæne område ... denne form der ligger i iframen på dit eget domæne skal så poste til deres form handler og så kan det være det spiller ... men:

1. Du skal have tilladelse af dem til at gøre sådan noget.

2. Du kan komme i problemer, hvis dit site hackes og oplysninger som dine besøgende indtaster på din side bliver opsnappet via. ja, resten er forkortet væk... (det er selvfølgelig heller ikke sikkert, at det er muligt at finde frem til lækagen fra dit site ... og så vil du blive ansvarlig, da du har ansvaret)

3. Du vil selvfølgelig også selv komme i problemer, hvis du selv udnytter muligheden framing giver, og ja det vil blive opdaget da de kan spore hvor formen submittes fra - derfor en tilladelse før du prøver på noget af det jeg skrev ;o)

... Den form i en speciel designet iframe som poster direkte til på dit eget website virker måske men det er ikke testet af følgende årsager:

1. For at teste skal jeg oprette en bruger - ingen interesse.
2. For at teste skal jeg have tilladelse til framing og postning fra mit site.
3. Jeg har ingen interesse i at teste på ting jeg selv er utryg ved.

... der er dog noget javascript cookie setting på siden, som måske gør at du skal have en skjult iframe, der også framer deres login side samtidig ... men, hvis du får lov til det, har de helt sikkert også en "fuldstændig" vejledning til dig :o)
Avatar billede mclemens Nybegynder
17. juni 2006 - 21:22 #10
Uddyber lige: Jeg tror ikke, at du vil frame, af anden grund, end at det vil virke sejt, hvilket det selvfølgelig også kan gøre, hvis dit site matcher med deres design ... ville bare skrive et par overvejelser, man skal gøre, inden man framer løs :o)
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
26. juni 2006 - 19:03 #11
apo, tak for dit seriøse svar. Du får points hvis du kommer med et svar.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
26. juni 2006 - 19:05 #12
nå ja, også tak til innercity for din overvejelse omkring en løsning.
Avatar billede apo Praktikant
27. juni 2006 - 18:04 #13
Kommer her :-)