Avatar billede drherman Nybegynder
16. juni 2006 - 16:24 Der er 5 kommentarer

Problem med trådløs router

Hejsa,

Jeg har et problem som jeg selvfølgeligt håber i kan hjælpe med.

Jeg er på ferie hos mine forældre i Esbjerg, og har selvfølgeligt brug for at komme på internettet. JEg har derfor købt en trådløs router som jeg håbede jeg kunne tilslutte deres internet forbindelse... dog uden held indtil nu..

De har noget netværk som hedder Esenet, som udbydes af TDC. De har pt. 2 stationære computere sat til deres Xyxel modem.
Jeg har forsøgt at sætte min nye Asus WL-520G router til på følgende måde:

Jeg har taget et netværkskabel fra Xyxel send porten ind i WAN på Asus routeren.. Derefter har jeg tilsluttet de 2 stationære computere på normal hvis i netværksstikket på Asus routeren og min bærbare skulle så fange det trådløse signal.

Men det virker ikke... Jeg kan godt finde det trådløse netværk på min bærbare.. men der er ingen af de tre computere som kan komme på nettet... hvad kan problemet være?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 16:55 #1
Det er fordi Esenet kikker på udstyrets MAC adresse. Du kan nok ændre dette ved at slukke for modemet et stykke tid. Alternativt kan du ændre MAC adressen i ASUS routeren sp den er den samme som xyzel routeren.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 16:57 #2
http://www.eksperten.dk/spm/715877

MAN MÅ IKKE DOBBELT OPRETTE SPØRGSMÅL!!
LÆS VENLIGST REGLERNE.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 17:03 #3
Jævnfør ekspertens regler:

Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede drherman Nybegynder
16. juni 2006 - 18:41 #4
Jeg har forsøgt at ændre MAC adressen på routeren så den var enten en af de to adresser som de stationære computere havde, jeg har også forsøgt at tildele routeren en af de to MAC adresser som står under bunden på modemmet.. men ingen af tingene virkede.
Avatar billede mwahl Praktikant
23. juni 2006 - 01:13 #5
ISP'en logger ens MAC-adresse, og begrænser for skift af MAC-adresse.
Hvis du sætter det i som du har gjort (wifi routeren i modemmet, og alle computere til routeren) så skulle det virke i løbet af et par timer.

Årsag: ISP'en opdaterer deres MAC-registreringer ca. en gang pr. time, og derfor vil det ikke virke straks du sætter routeren til men efter lidt tid.

/Wahlen