Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Win XP codename Whistler

Jeg har et lille problem med at finde en driver til mit lille Ati rage pro 4mb AGP grafik kort fordi den som følger med Win XP virker bare ad h........ til har prøvet næsten alle driverne fra ati\'s hjemmeside undtagen beOS og linux selvfølgelig :-)....
kunne for resten ikke finde nogen bedre kategori at placere dette spørgsmål i.
Avatar billede kapla Nybegynder
09. maj 2001 - 22:27 #1
Du kan jo ikke regne med at de laver drivere til beta software :-)
Avatar billede kapla Nybegynder
09. maj 2001 - 22:28 #2
men prøv at kigge på www.driverguide.com

login: all
pass: drivers
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:30 #3
måske ikke men de kunne da lave en som virkede, der var da velfungerende driver til ME betaen....
De er jo nødt til at lave den før eller siden det er jo trods alt Beta 2......
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:31 #4
driversguide var faktisk det förste sted jeg kiggede efter ati, men jeg kunne ikke finde noget undrer mig i övrigt ikke for den er så utrolig uoverskuelig
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2001 - 22:33 #5
Hvordan ser det ellers ud med win xp, tegner den godt bortset fra det sædvanlige med drivere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2001 - 22:35 #6
Har du prøvet ati\'s site?
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:36 #7
Ja for f...... de har sgu da haft nogen programmörer i arbejde det virker jo bortset fra at min maskine crashede 2 gange under installationen...:-) Nej det virker faktisk temmelig stabilt det har nu noget besvär med spil nogen af dem vil slet ikke starte (snöft mit nye settlers 4 ;-() det er ikke gået ned en eneste gang og den er faktisk temmelig gennemtänkt og flot af en beta 2 at väre.....
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:38 #8
yeps har prövet ati\'s site har fraktisk prövet alle deres versioner af Rage pro driveren 95 98 ME NT der var ingen der virkede 2000 ( som er den som fölger med) virker meget dårligt grafik fejl spillene bliver uspilbare
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:41 #9
den färdige version kommer om präcis 168 dage 22 timer 07 minutter og 10 sekunder........
LLLLLAAAAANNNNGGGG ventetid endnu:-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2001 - 22:44 #10
Du hører til pionererne, hvordan fik du din betaudgave og kan den bruges på drev med NTFS.
Der er ikke andet at gøre end at søge videre eller finde dig et andet grafik kort, sørg blot for at du får de rigtige drivere med til XP, good luck.
Over and out
Avatar billede killerdog Nybegynder
09. maj 2001 - 22:54 #11
den gav en muligheden for at konvertere til NTFS så det regner jeg da med...... jeg beholdte godt nok min fat32.
Min fars firma beta tester det så jeg hmmmmm \"lånte\" lige deres cd.
Det var egentligt ret sjovt for inden 14 dage efter installation skal man ind på microsoft\'s hjemmeside og aktivere sit windows XP ellers holder den ikke op med at virke grunden var at man ville stoppe piratkopiering jeg kom så ind og skulle aktivere, jeg fik så de sädvanlige Privacy Policy smidt i hovedet med at de ikke samler nogen informationer om computeren ( Yeah Right) og så virkede den selv om jeg bare havde \"lånt\" min fars cd rom.  Hi hi microsoft er bare for gode....... den virker desvärre \"kun\" i 180 dage passer meget godt med udgivelses datoen
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2001 - 23:00 #12
Ja, ok, de kan være lidt tunge at danse med, men nevermind der er ikke så lang tid igen og jeg klarer mig da osse med win2k.
Avatar billede php_novice Nybegynder
10. maj 2001 - 09:45 #13
vil det sige at der ikke sker noget ved at registrere windows?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 10:49 #14
php novice> Man skal da ha\' en registreret windows.
Når man går ind på windows opdaterings side og lader microsoft finde ud af om der mangler noget på ens pc, så kan du være rolig for at de kan hente mange oplysninger hjem, også selvom de skriver at de ikke henter noget.
Derfor er det altid bedst at bruge reg. programmer.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
12. maj 2001 - 00:40 #15
heh heh det kommer vist lidt fra emnet tror jeg.... nå men til sagen..

windows XP/Whistler kører på en winnt/2k kerne og er bygget grundlægende op på samme måde som windows 2000 pro/server/adv. server derfor er det eneste der er udgevet og burde virke win2k drivere...
tro mig jeg taler af erfaring... har skam haft mange lange nætter med at finde drivere til winXP...

hvis det stadig kører dårligt ligger det i dine AGP/PCI eller chipset drivere...

konklution:

Kør Windows 2000 drivere på windows XP

/jakov(jakob@hviid.net)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2002 - 15:41 #16
hold da kæft, det var da vist på tide at det spm. endelig blev lukket.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
26. marts 2002 - 16:12 #17
Ja det tror jeg sgu da på... det er da 100 år siden!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2002 - 16:16 #18
mindst 100 og en landkrig siden.

Den er fra den gang jeg startede på Eksperten.
Avatar billede wraithbone Nybegynder
26. marts 2002 - 16:23 #19
jeps oxo her!! det er sgu da lige lidt griner... i Maj mand... dammnn...